העברת חברת ביוטק לחו"ל

חברות ביוטק בארץ יכולות להצליח מאוד בחו"ל עד כדי העברה של כל החברה למדינה אחרת. איך עושים זאת?

 

הקמת חברה בחול יכולה להיראות כמשימה מפחידה או כמטרה נחשפת שיש להשיג. בעלי עסקים מראש חייבים להיות בעלי חזון ומוטיבציה להצליח להשיג את המטרות שלהם ואפילו עוד יותר בעלי אומץ כדי לנסות את מזלם בהקמת חברה בחול, בעיקר בגלל שמדובר בסביבה פחות מוכרת ולפעמים גם בשוק יותר תחרותי וגדול. הרבה בעלי עסקים ומנהלי חברות אשר מבינים כי יש פוטנציאל גדול בחו"ל מחליטים להעביר את החברה לחו"ל ומגמה זאת נצפית גם בקרב חברות ביוטק.

 

מה זה בעצם ביוטק?

רובכם ודאי מכירים את המושג בשמו המלא ביוטכנולוגיה אשר הוא הלחם בסיסים בין ביולוגיה לטכנולוגיה. מטרתו של תחום זה לשלב בין מגמות ותהליכים המתרחשים בתוך הגוף שלנו ובכל היצורים החיים על מנת לייעל את סקטור הכימיה בתחומים כגון רפואה וחקלאות. בגלל שהביוטכנולוגיה מתעסקת בתהליכים ביולוגיים המנוצלים לצורך קידום תעשיות, טכנולוגיה ופתרונות לעולם המודרני היא נושא בינלאומי אשר מראש נותן קרש קפיצה לחברות ביוטק ישראליות לעבור למדינה אחרת, הרי בכל מקום ישמחו לפתרונות ולחקר מסוג זה.

 

העברת חברה לחו"ל

ההחלטה להעביר חברה לחו"ל לרוב נובעת מתוך רצון להתפרש לשווקים נוספים, להגדיל את ההשפעה ובהתאם גם את ההכנסות של החברה בעקבות ההתרחבות. מנכ"ל של חברת ביוטק ישראלית יכול להחליט להעביר את החברה לגמרי, כלומר את כל העשייה שלה וקהל היעד שלה למדינה אחרת או לחילופין מעין לפתוח שלוחה במדינה אחרת ולפתוח שם מחלקה או חלק אשר מתמחה בגוף מסוים. לדגומא חברת ביוטק אשר מחליטה להתרחב לתחום המתעסק עם חממות אבל בונה את החממות בצרפת במקביל להמשך פעילות ומסחר בארץ.

 

רישום החברה

עצם ההעברה של החברה אינו יכול להתבסס רק על כך שהיא קיימת ומתפקדת בישראל. בעצם יש להקים חברה בחו"ל בהתאם לקריטריונים בהליך הישראלי והן לשלבים בהליך של המדינה אליה החברה מועברת. נדרש לרשום את החברה בישראל כחברה זרה ובהתאם להישמע להנחיות בחוק.

 

ניהול מול רשויות

בגלל שמדובר בהקמה של חברה במדינה אחרת לגמרי מאזני הכוחות אל מול השלטון משתנים בהתאם. על מנת להעביר חברת ביוטק בצורה חוקית וגם יעילה מומלץ להיעזר ולשכור אנשי מקצוע ישראליים אשר מתמחים בהעברת חברות והם אנשי מקצוע מהמדינה החדשה כך שהם רלוונטיים להליך ויסייעו לבצע את התיווך והתיאום בין ישראל למדינה השנייה.

 

לאחר ביסוס של חברת ביוטק יש שיחליטו שדווקא עדיף להעביר אותה לחו"ל. התהליך חייב להיות בכפוף לשתי הרשויות – בישראל ובמדינה אליה החברה עוברת. בגלל הסיבוך בתיאום בין חוקים בשתי מדינות ורישום העסק די מחדש במדינה השנייה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע אשר מנוסים בתחום.

 

ביוטק

אולי תאהבו גם את

דירוגי אשראי לגופים
דירוג אשראי של עסקים

כל עסק, כמו כל אזרח ישראלי מעל גיל 18, מקבל דירוג אשראי בהתאם לנתונים הפיננסים שלו. דירוג אשראי של עסקים מחושב בהתאם לנתונים העסקיים הפיננסים.

קראו עוד »