לתת לילדים לבשל מחוץ לבית – מה היתרונות?

הורים רבים אשר ילדיהם מתנסים בבישול בבית יבחרו שלא לתת להם לבשל מחוץ לבית בשל ההבדלים הרבים בין מטבח ביתי למטבח חוץ, ובכל זאת, אילו יתרונות כן יש בבישול של ילדים מחוץ לבית?

 

הילדים שלנו הם כל עולמנו ואנחנו כל הזמן במחשבה כיצד לחנך, לעזור ולקדם אותם. לעיתים אנו נתקלים בסוגיות אשר אין לנו תשובה חד משמעית האם הם יעשו טוב או דווקא רע לילדים האהובים שלנו. מגיל צעיר הילדים מתחילים לגלות עניין במטבח, בבישול ובאפייה – לדחוף את האף כשאמא מטגנת שניצלים או כשאבא מערבב את החומרים לעוגה. ללא ספק מומלץ לשלב ילדים במטבח כדי לקדם אצלם עצמאות ויצירתיות, אך מה לגבי בישול בתוך מטבחי חוץ?

 

למידה מתוך חוויה

ילדים, די כמו מבוגרים, נמצאים בשלב של למידה מתמדת. מכל גירוי או חוויה הם לומדים דברים חדשים, בין אם בצורה ישירה כמו בבית ספר ובין אם בצורה עקיפה כמו למידה מתוך חוויה. ללא ספק בישול מחוץ לבית מעניק לילדים שלנו חוויה חיצונית ומיוחדת מהן בהכרח יוכלו ללמוד ממנה, מעין חשיבה מחוץ לקופסה והבנה כי הם מסוגלים להסתדר בכל מקום, גם אם מדובר במקום לא קונבנציונאלי לבישול.

 

עצמאות

רוב שלב הילדות הרבה ילדים נשארים תלויים בהורים שלהם כמעט בכל דבר והבאתם לבשל לעצמם היא אבן דרך חשובה בדרך לחיים העצמאיים אליהם אנו מייחלים שיגיעו וכנראה שגם הם. בעקבות כך, חשבו כמה תתפתח להם העצמאות אם הם יחוו חוויה של בישול מחוץ לבית. גם אם, מה שכנראה יקרה, יהיה להם ליווי של מבוגר במהלך התהליך, עדיין הם יהיו חייבים לגלות ערך זה בשל כך שהם נמצאים מחוץ לבית ובסביבה לא נוחה.

 

אחריות ופיקוח

כל אדם אשר מופקד על תהליך הכנה של משהו, אשר בסוף ישנו גם תוצר לתהליך זה, חייב לגלות אחריות על התהליך ועל כך שלבסוף יצליח להגיע לשלב הרצוי. גם ילדים אשר יופקדו על בישול מחוץ לבית, בסביבה חדשה ולא נוחה, בוודאי יגלו את ערך האחריות שהוא כל כך חשוב הן עבור ילדים וודאי עבור מבוגרים. הבשלנים הקטנים יהיו מחויבים להיות בפיקוח על הסיטואציה, גם בגלל שאוכל יכול בקלות להיהרס וגם כי מדובר בסביבה לא מוכרת בה הילד יהיה חייב להיות בשליטה על המצב.

 

בישול בחוץ אמנם נשמע כמו משימה מסובכת אך זאת דווקא יכולה להיות הזדמנות מעולה להעניק לילדים שלנו אפשרות ללמידה מתוך חוויה מיוחדת ולרכישת ערכי עצמאות, אחריות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. למרות שזה קצת מדאיג לתת להם לבשל בחוץ לבד או גם אתנו, בפועל הם יצאו דווקא מורווחים מהחוויה וכדאי לתת להם להתנסות בכך.

 

ילדים

אולי תאהבו גם את