אובדן כושר עבודה עיסוקי – איך מתמודדים עם חודשים שלמים ללא פרנסה רציפה?

אדם שאיבד את כושר עבודתו ואינו מסוגל לעבוד בעיסוקו המקצועי שבו עבד עד כה מוצא את עצמו מתמודד עם חודשים שלמים ללא פרנסה. כיצד ניתן למנוע זאת ולהתמודד? על כך במאמר הבא.

 

מהו אובדן כושר עבודה עיסוקי?

אובדן כושר עבודה עיסוקי הוא מצב בו לא ניתן לעבוד ולהתפרנס מהמקצוע הקבוע שאליו הנפגע הוכשר ובו הוא עוסק. כאשר מאבדים את כושר העבודה ולא יכולים גם לעסוק במקצועות אחרים התואמים את מצבו של הנפגע, השכלתו וניסיונו, כלומר לעבוד באופן כללי, ניתן לתבוע את חברת הביטוח הפרטית בהתאם לפוליסה של אובדן כושר עבודה עיסוקי. במידה והנפגע מסוגל לעבוד רק באופן חלקי, גם הפיצוי יהיה חלקי. למרות שרוב הביטוחים הפנסיוניים כוללים סעיף של אובדן כושר עבודה מ-75%, ביטוח זה אינו כלול בהם ויש לרכוש אותו באופן נפרד. הביטוח הספציפי הזה מאפשר קבלת פיצוי ואפשרות לעבוד בעבודה אחרת.

 

כיצד מתמודדים עם חודשים שלמים ללא פרנסה?

בחיים לעיתים קורים דברים לא מתוכננים שעלולים לפגוע בפרנסה כמו תאונת דרכים, תאונת עבודה, מחלות כרוניות וכד'. אדם שמפרנס את משפחתו עשוי למצוא את עצמו חסר כל חודשים שלמים עד שיעבור וועדה רפואית בביטוח הלאומי ויקבל גמלת נכות או אבטחת הכנסה מינימלית. הפגיעה קשה יותר כשמדובר באדם שהשקיע כל חייו, למד והוכשר למקצוע מסוים. ישנם מקומות עבודה שמרכיב אובדן כושר העבודה הוא חלק מביטוח מנהלים או פנסיה אך יש לו הגבלות שונות. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אובדן כושר עבודה הוא לעשות ביטוח מתאים שיבטיח את עתידו הכלכלי של הנפגע ומשפחתו.

 

מה הפרמטרים של הביטוח לאובדן כושר עבודה?

בין אם מדובר בביטוח פנסיוני דרך מקום העבודה ובין אם מדובר על ביטוחים פרטיים של אובדן כושר עבודה, חברת הביטוח רשאית לשלוח את הנפגע לרופאים מטעמה על מנת לבדוק את הנכות הרפואית בנוסף למסמכים הרפואיים אותם מציג הנפגע. על מנת לקבל פיצוי מלא הנפגע צריך לקבל נכות של 75% או 25% לפיצוי חלקי אם הוא מסוגל לעבוד חלקית. דרגת הנכות שניתנת לנפגע למעשה מעריכה אותו מבחינה תפקודית בהתאם לגילו, ניסיונו התעסוקתי והשפעת הפגיעה על הפעולות אותן הוא מבצע בעבודתו. על מנת לקבל פיצוי חלקי ולהמשיך לעבוד בעבודה סבירה אחרת, צריך לבדוק שאכן פוליסת הביטוח מכסה זאת.

במידה והנפגע הוכר באובדן כושר עבודה עיסוקי והוא עובד בעבודה אחרת שאינה מוגדרת כעיסוק סביר, חברת הביטוח יכולה לקזז את הפיצוי ב-120% מההכנסות בממוצע. חשוב אף לדעת שבמידה ומקבלים את הפיצוי אין צורך להמשיך ולשלם את הפרמיה של הביטוח בהתאם לכתוב בפוליסה. לסיכום, מומלץ במקביל לתבוע גם את הביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. קראו מידע נוסף על אובדן כושר עבודה באתר.

פלסטר רפואי

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »