איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה נכונה הם אולי הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות בכדי להבטיח את הצלחת החנות שלכם. בכתבה שלפניכם עברנו בקצרה על נושא השכירות וחוזה השכירות לחנויות ודוכנים מסוגים שונים. 

 

בחירת המיקום הנכון לחנות או הדוכן שלכם

בחירת מיקום נכון לחנות או לדוכן שלכם יכולה לבנות או להרוס את העסק שלכם. במיוחד במקרים של חנויות או דוכנים שמבוססים על הולכי רגל שעוברים ליד הדוכן או עובדים בסביבתו. בחירה של מיקום נכון לדוכן, תגרום לכך שלקוחות פוטנציאליים רבים יראו את העסק שלכם וייכנסו אליו לעיתים קרובות יותר.

 

עלות שכירות לחנות או לדוכן מסוגים שונים

נושא נוסף שיש לשים אליו לב בעת בחירת מיקום לחנות או לדוכן שלכם ובזמן כתיבת החוזה, הוא עלות השכירות החודשית והשנתית של שטח הדוכן  או החנות. עלות שכירות לחנות שהינה גבוהה מדי ביחס למחזור החודשי של העסק, תגרום לכך שלא תוכלו להרוויח ממנו כסף כמעט בכלל, מה שיגרום להשקעה שלכם לרדת לטמיון.

באופן כללי אפשר להגיד שסך השכירות כולל המע"מ, לא יעלה על 20 אחוז מהמחזור החודשי של החנות או הדוכן שלכם. במקרים בהם עלות השכירות היא גבוהה מ-20 אחוז, יש לשים לעניין לב ולהבין האם ניתן להפוך את העסק לרווחי במצב שכזה.

 

חוזה שכירות לחנויות, במה להתמקד?

חוזה שכירות צריך להיות בנוי מהתחייבויות שונות של הצדדים אחד לשני. עלות השכירות, השטח המושכר, אופציות שיפוץ בשטח המושכר, טווח השכירות הראשוני וטווח האופציה להמשך שכירות במקום.

בנוסף לכך חשוב לשים לב לאחריות של השוכר והמשכיר בקשר להתחייבויות שונות בשטח כמו תשלום ארנונה ומיסים שונים, ולעגן אותה בתוך החוזה עצמו. חשוב לשים לב לכך שחוזה השכירות מכיל סעיף של אי מניעת תחרות, – מניעת תחרות מצד המשכיר או המושכר עלולה גם להיות לא חוקית במקרים מסוימים.

 

כתיבת חוזה שכירות ותיקון חוזה שכירות בליווי עורך דין

אם אתם מקימים חנות או דוכן שהכנסתם החודשית תהיה גבוהה ועלות השכירות בהם תהיה גבוהה גם היא, כדאי לכם לחשוב על כתיבת חוזה שכירות לחנות שלכם בליווי של עורך דין שמתמחה בתחום זה. עורך דין שכזה, יעזור לכם לכתוב את החוזה בצורה כזאת שתועיל לכם בעתיד במקרה של מחלוקות סביב תחום השכירות.

 

חוזה שכירות לחנות או דוכן -סיכום

מיקום החנות או הדוכן שלכם יכול להיות הדבר שיגרום לעסק להצליח ולהרוויח כסף רב, או לגרום לו להיכשל ולהיסגר במהרה אחרי הפתיחה. בנוסף לכך, כתיבת חוזה השכירות לעסק שכזה היא חשובה מאוד. כדאי לשים לב להתחייבויות השונות של המשכיר והשוכר אחד לשני, וכמו כן מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום לליווי בכתיבת החוזה.

חוזה שכירות בליווי עורך דין

אולי תאהבו גם את