בדיקה לגילוי האזנות סתר – המדריך המלא

עם התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, קיימים כיום מוצרים רבים המיועדים להאזנות סתר, מוצרים שמגיעים בצורות שונות ומשונות שמטרתן להסוות את מכשיר ההאזנה. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לערוך בדיקה לגילוי ההאזנות הללו, ומה כדאי לעשות. קיימים מקרים רבים בהם אנשים עלולים לחשוד שמתבצעת כנגדם האזנת סתר. האזנות סתר עלולות להיות תולדה של מקרים רבים – בן זוג שהתקין האזנת סתר, ריגול תעשייתי, האזנות לרכב ועוד. במאמר הבא נסביר מהי האזנת סתר, כיצד ניתן לגלות אותה במידה והתקינו אחת על מנת לעקוב ולהאזין לכם – ובמי כדאי להיעזר במקרה כזה.

 

מדוע מבצעים האזנות סתר?

האזנות סתר לרוב מבוצעות למטרות ריגול כאלה ואחרות – קיימים מקרים רבים בהם אנשים ישתמשו באמצעים הללו על מנת לרגל אחרי בני או בנות זוג, אחרי שותפים עסקיים וכן חברה מתחרה. האזנות סתר המבוצעות באופן מקצועי אכן מוסתרות לחלוטין מפני אלו שאחריהם מבצעים את הריגול, מה שמשאיר אותם חשופים לחלוטין לפגיעות ולמעקב של אלו שהציבו את ההאזנה.

 

כיצד ניתן למצוא ולאתר האזנות סתר?

כיום, הגוף המוכר ביותר שמתעסק באיתור ומציאת האזנות סתר כמו גם התקנתן – הם חוקרים פרטיים. חוקר פרטי מחזיק בציוד ובטכניקות טכנולוגיות משוכללות ביותר, שיכולות לאתר ולמצוא האזנות סתר על כל סוגיהן. ניתן לאתר ולחשוף מכשירי ציתות והאזנה – גם אם הן מחוברות למכשיר הטלפון שלכם, או לרכב, ולרבות מסתרות נסתרות שהותקנו על מנת לעקוב אחר תנועותיכם. קיימים אמצעי ריגול רבים שאינם כל כך מוכרים לאדם הפשוט, אך החוקרים הפרטיים ידעו לאתר גם אותם – לדוגמא, קובצי ריגול שהותקנו על המחשב שלכם ועוד.

 

מי לרוב מבצע האזנות סתר ולמה?

קיימים מספר מקרים מוכרים ושכיחים בהם אנשים מבצעים האזנות סתר זה לזה. ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות –

האזנת סתר בין בני זוג

בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בשימוש בהאזנות סתר בין בני זוג. קיימות לכך מספר סיבות, האחת – יכול להיות שאחד מהם מנסה לגלות האם מתקיימת בגידה. אפשרות נוספת היא שהזוג עומד בפני גירושין ורוצה לרגל זה אחר זה במטרה להבין מה הצעדים המשפטיים שהם מתכוונים לעשות כנגדם.

 

האזנות בין חברות מתחרות

מקרה שכיח מאוד בקרב שימוש בהאזנות סתר, הוא מעקב וריגול בין חברות מתחרות מאותו התחום – שמבצעות האזנות סתר זה לזו למטרות ריגול ומעקב אחר צעדים עסקיים שהאחרת מבצעת, לרוב מכשירי הציתות יוסתרו במיקומים אסטרטגיים כמו חדר ישיבות וחדר המנהל. לסיכום, האזנות סתר הן תחום שאינו מוכר לרובנו ועל כן מוטב להיעזר בחוקרים פרטיים שמכירים את הציוד המתאים שבאמצעותו ניתן לחשוף את ציוד הריגול שהותקן כנגדכם, כמו גם במקרים בהם אתם אלו שרוצים להתקין ציוד שכזה.

האזנת סתר לטלפון

אולי תאהבו גם את