דיבור מיני בוטה – האם זו הטרדה מינית

כאשר מדובר על הטרדה מינית, ובייחוד הטרדה מינית מילולית אחת השאלות הבולטות שעולות היא מתי עובר הקו בין דיבור מיני לגיטימי ובין דיבור מיני שעולה לכדי הטרדה מינית. במאמר זה יוצגו מספר אינדיקציות שיכולות לעזור להבין מתי נחצה הגבול בין השניים.

ראשית חשוב לזכור – הטרדה מינית היא דבר המשתנה מאדם לאדם, אמירה שאחת יכולה להרגיש איתה בנוח היא לא בהכרח אמירה שיכולה להתאים לאחרת ולכן אין נוסחה אחת שיכולה לקבוע בפירוש – מדובר בהטרדה מינית או לא, אלא יש לבחון זאת באופן פרטני.

 

הקונטקסט של הדברים

אחת האינדיקציות הטובות ביותר להבנה האם דיבור מיני מהווה הטרדה מינית הוא מה היה הקונטקסט שבו נאמרו הדברים. למשל, אם האמירה מגיעה משום מקום, למשל כאשר שני אנשים עובדים ביחד במקום העבודה – זהו לא המקום הטבעי של אמירות מן הסוג הזה, מה שכמובן מעלה חשד שמדובר בהטרדה מינית.

באופן כללי, יש לבחון את סוג מערכת היחסים בין השניים על מנת להבין האם מדובר בהטרדה מינית או לא – למשל אם מדובר על בני זוג או שניים המקיימים יחסים מיניים – יכול להיות שאמירות כאלו הן לגיטימיות, בהתאם למה שהשניים אוהבים.

עם זאת, כמובן שלא ניתן להניח מראש שדיבור מיני בוטה הוא דבר לגיטימי – והנחת המוצא היא שלא, ושאישה לא מעוניינת שידברו עליה באופן כזה.

 

הסכמה

באופן דומה לקונטקסט, אינדיקציה נוספת שיכולה מאוד לסייע בבירור האם מדובר על הטרדה מינית או לא היא סוגיית ההסכמה. ככל שמישהי מעוניינת שמישהו ידבר אליה כך – מדובר על אמירה לגיטימית, ככל שלאו – זוהי הטרדה מינית.

גם כאן, ישנן דרכים שונות שניתן להבין מהן הסכמה והסכמה לא חייבת להיאמר באופן מפורש אלא יכולה להיות מוסקת מנסיבות הדברים. עם זאת, ככל שמדובר על דיבור מיני בוטה יותר – כך קשה יותר להניח שתהיה הסכמה משתמעת לדברים.

 

אינדיקציות לאי נוחות

 

שפת גוף

ניתן להסיק האם דבר מעורר נוחות או לא אצל מישהי לפי שפת הגוף שלה – אם היא זזה בכיסאה, נבוכה, משתתקת או כל סימן אחר, אזי שמדובר באמירה שהיא איננה מרגישה איתה בנוח. ככל שמבחינים בכך – סביר שמדובר על הטרדה מינית.

 

הבהרה

ישנן סיטואציות שבהן מצופה מן המוטרדת להבהיר שהאמירה איננה מעוררת נוחות בה. כך למשל בין קולגות בעבודה, ככל שכבר הקולגה הבהירה שהאמירה לא נעימה לה – אזי שכל אמירה שמגיעה לאחריה היא בפירוש הטרדה מינית. בעוד שאם מדובר על הבוס, אין צורך בהבהרה כזו שכן דיבור מיני בוטה לא אמור להיות לגיטימי עימו כך או כך.

לעיתים הסיטואציה במקום העבודה מורכבת ולכן יש צורך בבירור נסיבתי – לקלבת עזרה בהטרדה מינית בעבודה לחצו כאן.

דיבור מיני בוטה - האם זו הטרדה מינית

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »