5 ההבדלים העיקריים בין ירושה לצוואה

כאשר אדם נפטר, קרובי המשפחה דואגים לקבורתו, מתאבלים עליו ולאחר מכן מעלים את השאלה החשובה: "מה עושים עם הרכוש שהמנוח הותיר?" ישנם

אנשים שכותבים טרם פטירתם צוואה שבה הם מחליטים מי יקבל את הנכסים השונים שלהם.

בעזרת הצוואה, האנשים הללו משיגים שליטה מסוימת על גורל רכושם לאחר הפטירה שלהם.

לעומת זאת, אנשים אחרים לא כותבים צוואה טרם פטירתם והרכוש שלהם עובר ליורשים שלהם על פי דין.

לכתיבת צוואה יש יתרון משמעותי מכיוון שבעזרת שיטה זו, המוריש מחליט למי להוריש את הרכוש ובכך מונע סכסוכים שעלולים להתעורר כאשר היורשים צריכים לחלק אותו בין עצמם.

 

להלן 5 ההבדלים העיקריים בין ירושה על פי דין וצוואה:

התאמה לרצונות המנוח

ההבדל המרכזי ובעיקרי ביותר בין צוואה לירושה הוא שכאשר יש צוואה, הרצון של המנוח מתממש ובירושה הרכוש עשוי לעבור בצורה שונה מהרצון המקורי של המנוח.

 

מי היורשים?

אחד ההבדלים העיקריים בין ירושה לצוואה הוא זהות היורשים של הרכוש. כאשר הנפטר הותיר אחריו בצוואה, היורשים של הרכוש הם האנשים שהוזכרו בצוואה בהתאם לרצונו ובקשותיו. לעומת זאת, כאשר לא נערכה צוואה, הרכוש של הנפטר יעבור ליורשיו על פי דין בהתאם לסדר הבא:

האדם הראשון שיורש את הרכוש של הנפטר הוא בן זוגו.

במידה והנפטר לא הותיר אחריו בן זוג, הרכוש עובר לילדי הנפטר. אם הילדים נפטרו הרכוש עובר לצאצאים שלהם.

במידה ולנפטר לא היו ילדים, הרכוש יעבור להוריו. אם ההורים שלו נפטרו הרכוש יעבור לאחים או לאחיינים של המוריש.

במידה והנפטר לא הותיר אחריו בן זוג, הורים, ילדים או אחים הרכוש יעבור לסבים והסבתות או לצאצאים שלהם.

 

הכנות לפני המוות

צוואה דורשת הכנות טרם המוות והשקעת מחשבה בנושא המוות ובהעברת הרכוש. כמו כן, הצוואה דורשת קבלת סיוע של עורך דין צוואות מקצועי ומנוסה בתחום כמו עורכת דין מירי יעקב גביש. לעומת זאת, על מנת להוריש את הרכוש ליורשים על פי דין אין צורך בהשקעת מחשבה ובהכנות הללו. לכן, אנשים רבים מעדיפים לא לכתוב צוואה וכך להימנע מהעיסוק המפחיד במוות.

 

כיצד ממשים?

על מנת לממש את הצוואה של המנוח, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה. מומלץ להגיש בקשה זו בעזרת עורך דין מוסמך ומנוסה בתחום שיוודא שהבקשה מנוסחת בצורה טובה וכוללת את כל הפרטים הרלוונטיים.

לעומת זאת, על מנת לממש את הירושה של המנוח, יש להגיש בקשה למתן צו ירושה ולכלול בה את הפרטים של היורשים על פי דין. בדומה להגשת בקשה לצו קיום צוואה, מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי.

 

האם ניתן להתנגד בקלות?

לצוואה ניתן להתנגד בקלות בעזרת סיוע וייעוץ של עורך דין מומחה. לעומת זאת, מסבך יותר להתנגד לצו ירושה.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »