החזרי מס בגין סיום לימודים – כך תוכל לקבל את הכסף המגיע לך

אם גם אתם הצלחתם לעבור בשלום את השנים המורכבות של לימודי תואר ראשון ושני – מגיע לכם מזל טוב! ועכשיו, כשאתם כבר עובדים, מרוויחים

ומתפרנסים כאחד האדם…

זה גם הזמן לשלם מס הכנסה. אז איך נכנסים החזרי מס לתמונה ואיך תקבלו אותם?

 

מי זכאי להחזר מס בגין סיום לימודים?

אם עשיתם תואר ראשון, שני או שלישי, אם אתם בוגרי תעודת מקצוע, או תעודת הוראה ויש לכם לפחות 1700 שעות אקדמאיות מאחוריכם, אתם זכאים להטבה במס.

ההטבה המגיעה לכם מזכה אתכם בתשלום מס מופחת.

שיעור ההפחתה במס משתנה משנה לשנה ונקבע על יד רשות המיסים, אבל הוא יכול להסתכם באלפי שקלים לשנה.

 

הטבה בשווי אלפי שקלים

אם דיווחתם באופן מסודר על סיום הלימודים שלכם לרשויות המס – באמצעות טופס 101 כאשר התחלתם לעבוד, ההטבה צפויה להתקבל אוטומטית ואז סביר להניח שאתם לא ממש זכאים להחזר מס, כי אתם מקבלים את ההטבה ישירות במשכורת.

אבל אם שכחתם לדווח על סיום הלימודים שלכם, אתם כנראה משלמים מס מלא, לא נהנים מההטבה ולכן גם זכאים לקבל החזר מס, שיכול, כאמור, להסתכם באלפי שקלים.

יש להניח שאם הייתם סטודנטים עד לא מזמן, הכנסה נחמדה של כמה אלפי שקלים נוספים יכולה לעזור לכם מאוד.

 

זכויות משתנות

הזכאות לקבלת החזר מס בגין סיום לימודים משתנות בין סוגים שונים של תארים. כך גם האפשרות לממש את הזכאות בשנה הראשונה לאחר סיום התואר או שנה שנייה – מה שעשוי להשפיע על גובה ההחזר, בהתאם לגובה השכר שאתם מרוויחים אחרי הלימודים.

זאת בנוסף על השינוי החל כמעט מדי שנה באופי ההטבה וגובה הזכאות.

משום כך, פנייה לקבלת ההטבה, או קבלת החזר מס בגין סיום לימודים, שנעשית על ידי בעלי מקצוע מיומנים בתחום, יכולה לעזור לכם לממש את ההטבה במלואה ולמצות אותה באופן מיטבי.

אבל, אפשר כמובן לממש את ההטבה גם בעצמכם – בין אם אתם רוצים לממש אוה בתור הטבה המגיעה לכם דרך המשכורת ובין אם אתם רוצים לממש אותה בצורת החזר מס בסוף השנה.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס בגין סיום לימודים?

את הפנייה יש להגיש לפקיד השומה באזור המגורים שלכם, באמצעות מילוי טופס ייעודי וצירוף מסמכים נוספים:

  1. טופס 135 – בקשה להחזר מס
  2. טופס 106 – מהמעסיק
  3. אישור על סיום לימודים מהמוסד בו למדתם, או אישור זכאות לתואר.
  4. צילום צ'ק או אסמכתא בנקאית אחרת לצורך העברה בנקאית.

 

לסיכום, החזר מס על סיום לימודים הוא זכות המגיעה לכם מכוח החוק. אם טרם מימשתם את ההטבה, כדאי לבדוק בהקדם את זכאותכם ואת הסכום שאתם צפויים לקבל, בעזרת בעלי מקצוע שיכולים לעזור לכם לממש את ההטבה באופן מיטבי.

 

מחשבון

אולי תאהבו גם את

תאונות עבודה
10 עובדות חשובות על תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תקריות מצערות שיכולות להיות השלכות משמעותיות על העובדים והן על העסקים והמעסיקים. הבנת הסיבות, ההשפעה ואמצעי המניעה הקשורים לתאונות עבודה היא חיונית

קראו עוד »
דליפה מקצועית
האם ניתן לטפל בנזילות לבד?

נזילות בבית הן בעיה נפוצה ולא קלה שעלולה לגרום לנזק משמעותי לרכוש שלכם, לרבות בעיות במבנה עצמו, וגם להוביל לסכנות בריאותיות שונות. אם גיליתם נזילה,

קראו עוד »
כרטיס דלק
היתרונות של כרטיס תדלוק

כרטיס התדלוק הפך להיות פריט חיוני שנוכח בארנקיהם של תושבים רבים ברחבי הארץ והעולם. השימוש הנרחב בו גרם לנו לצאת ולבדוק באופן מעמיק מה גורם

קראו עוד »