החלטתם להתגרש? מה עושים עכשיו

בדיוק כמו ההחלטה להתחתן, ההחלטה להתגרש גם היא אחת ההחלטות הכי חשובות שאתם מקבלים בחיים. מדובר על החלטה מורכבת, שסביר להניח שלוותה בהתלבטויות רבות. עם זאת, ברגע שקיבלתם את ההחלטה חשוב לעבור את ההליך כמה שיותר מהר, כדי למנוע מעצמכם ומהצד השני סבל מיותר. כאן נעזור לכם להבין איך עוברים הליך גירושין בצורה הכי מהירה.

 

פתיחת תיק גירושין

אם החלטתם להתגרש, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא איך פותחים תיק גירושין. לאור העובדה שנישואין וגירושין במדינת ישראל נעשים על פי ההלכה, תיק גירושין נפתח בבית הדין הרבני. לאחר פתיחת התיק סביר להניח שתופנו לגישור אך בכל מקרה ברגע שההחלטה היא סופית בית הדין הרבני הוא זה שאחראי על הצד הדתי של פירוק השותפות ביניכם.

מנגד, בית משפט רגיל הוא זה שאחראי על הצדדים המשפטים שיש להליך ולכן גם בו יש לפתוח תיק. בלי הפתיחה של שני התיקים הללו לא תוכלו להתחיל לדון בענייני הגירושין שלכם והגירושין עצמם יתעכבו. ברגע שפתחתם תיק הגיע הזמן לבחור את מי שידאג לטפל במה שקשור לתיק.

 

בחירת עורך דין

השלב השני הוא כנראה השלב החשוב ביותר בהליך. הליך גירושין הוא קודם כל הליך משפטי, ולכן חשוב שיהיה לכם עורך דין שמייצג אתכם בבית משפט. בלי עורך דין אם לעולים להגיע למצב שבו הצד השני יקבל את כל מה שהוא רוצה, דבר שכמובן לא כדאי שיקרה. עליכם לבחור עורך דין מנוסה לענייני גירושין שאתם מרגישים שהוא זה שיוכל לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר בבית המשפט.

 

קביעת סוג משמורת

אם אין לכם ילדים הסעיף הזה לא רלוונטי עבורכם. מנגד, אם יש לכם ילדים זה כנראה הדבר המרכזי בתהליך. לא משנה מה הנסיבות שהובילו לגירושין, עליכם לזכור שהילדים שייכים לשניכם, ויש לעשות הכל כדי לשמור עליהם. גירושין תמיד מובילים לפגיעה בילדים ועליכם לנסות לצמצם את הפגיעה הזו למינימום האפשרי.

קביעת המשמורת היא למעשה החלטה על הדרך שבה הילדים יחלקו את הזמן שלהם כאשר אתם כבר לא תחיו יחד. שני הקטבים האפשריים הם משמורת משותפת מצד אחד שבה הילדים חולקים את זמנם בין ההורים בצורה יחסית שווה, אל מול מצב שבו האם היא זו שאמונה על גידולם. לא משנה על איזה צד הלכתם, נסו לקבל את ההחלטה הזו יחד.

 

לסיכום

הליך גירושין הוא הליך מורכב מבחינה משפטית ורגשית. לכאורה נראה שאין קשר בין שני הצדדים הללו אולם מהר מאוד תגלו שאם הצד המשפטי יתנהל בצורה תקינה, זה יקל עליכם להתמודד עם העומס הרגשי שנלווה להליך. פתיחת תיק גירושין צריכה להיעשות בבית דין רבני ובבית משפט. עליכם גם לבחור עורך דין שייתן לכם שירות וכמובן לקבוע יחד עם בן הזוג את סוג המשמורת.

לְהִתְגַרֵשׁ

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »