חרדות בחזרה לנהיגה אחרי תאונה? כך פועלים

תאונת דרכים עלולה במקרים רבים לגרום לחרדות אצל הנהגים ולמנוע מהם מלנהוג או לעלות על הרכב.

כיצד נוהגים במקרה של חרדה מנהיגה? על כך במאמר הבא.

 

סימני חרדה מנהיגה

חרדה מנהיגה באה לידי ביטוי בתסמינים גופניים כמו הזעת יתר בכפות הידיים, עלייה בדופק, סחרחורות, לחץ בחזה, שינוי בקצב הנשימה, חוסר אונים ופחד. התקפי החרדה יכולים להופיע לסירוגין לפני הישיבה ליד ההגה או במהלך הנהיגה. גם עדות לתאונת דרכים עלולה לגרום לתופעות דומות. ישנם אנשים שלא יוכלו לעלות על ההגה בשעות החשיכה וכאלו שנמנעים בכלל מלנהוג. מדובר על מצוקה שיכולה להיות מסוכנת ומחייבת טיפול פסיכולוגי. בטיפול מלמדים איך לזהות תופעות הגורמות לחרדה וכיצד לשלוט בתגובות ולשנות את דפוסי ההתנהגות.

 

חרדה מנהיגה עקב תאונת דרכים

פגיעה בתאונת דרכים היא לא רק פיזית וגורמת לנזקי גוף, יש לה גם השפעה על הנפש. פעמים רבות ההשפעה הזו מגיעה גם כמה חודשים לאחר התאונה ומשפיעה על התפקוד שלכם כאנשי משפחה ותפקוד בעבודה. ישנם אנשים שלפתע מתחילים להם סיוטים בלילה או שהם מתקשים להירדם, אינם מתקרבים למקום התאונה, עצבניים יותר, תוקפניים, חרדים מכל דבר קטן, יש להם פלאשבקים מהתאונה ועוד. לתופעה זו קוראים פוסט טראומה והיא מוכרת לאחר מעורבות בתאונת דרכים. בנוסף, החרדה מלחזור לנהוג יכולה להשפיע על אורח החיים שהייתם רגילים אליו לפני התאונה. למשל, אנשים שלא מסוגלים לעלות על ההגה, נזקקים לפתע להסעות של בני המשפחה והופכים לתלותיים בזולת. בכל מקרה מגיע לכם פיצוי.

 

פיצוי עקב חרדה לאחר תאונת דרכים

כאשר פונים לעורך דין תאונות דרכים על מנת להגיש תביעה לחברת הביטוח של הפוגע כדי לקבל פיצוי על פי חוק נפגעי תאונות הדרכים, חשוב להביא את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לפגיעה, לרבות מסמכים מפסיכיאטר הקובעים שאתם חרדים מנהיגה בעקבות התאונה. זהו אלמנט אותו עורך הדין צריך להכניס לתחשיבי הנזק בגין התאונה. גם אם הפסיכיאטר קבע שיש לכם פוסט טראומה בעקבות התאונה יכולים לקבוע לכם דרגת נכות שבגינה מגיע פיצוי כספי. הפיצוי יחושב עד לשיקום שיחזיר אתכם למסלול. כאשר מגישים תביעה באופן עצמאי יהיה לכם קשה להילחם עם חברת הביטוח על פגיעה נפשית ולכן חייבים לקבל סיוע מעורך דין המומחה בתחום שינחה אתכם מה לעשות. מומלץ לפנות אל פייפר כהן – משרד עו"ד על מנת לקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות.

 

הוכחת קשר סיבתי בין החרדה לתאונה

עורך דין שיעזור לכם להוכיח קשר סיבתי בין חרדת הנהיגה לתאונת הדרכים ולא מסיבה אחרת, יצליח לבסס את הטענות שלו על מנת שתקבלו פיצוי גבוה המתייחס לסעיף זה. כמובן שיש להתבסס על מסמכים רפואיים וחוות דעת של מומחים אותם ימנה בית המשפט.

 

אישה בהתקף

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »