כל השיטות לבדוק אם עורך הדין שבחרתם מספיק טוב עבורכם

כשאתם זקוקים לייעוץ משפטי, הפעולה הראשונה היא להתחיל להתרוצץ ולחפש את עורך הדין המתאים ביותר, שייצג אתכם בצורה המיטבית ביותר. אז לאחר שעשיתם את שיעורי הבית הנדרשים, חיפשתם, בדקתם והשוויתם עד שהגעתם לעורך הדין המושלם עבורכם, כדאי שבכל זאת תכירו את השיטות לוודא כי הבחירה שעשיתם היא מספיק טובה עבורכם

 

חשיבות בחירת עורך דין

מטבע הדברים, כולנו נזקקים מידי פעם לשירותיו של איש מקצוע כזה או אחר, לפתרון בעיות מגוונות הצצות ומתגלות אצלנו. לפעמים, עקב חוסר ידע, או חוסר בזמן לבצע סקר שוק רחב ומקיף, אנו נוטים להזמין את בעל המקצוע על פי הפרסומת, או המגנט הראשון הנקרה בדרכנו. אך במקרה של ייעוץ משפטי, הסיפור אחר לגמרי.

כשאנו נזקקים לשירותיה של מערכת המשפט, בכדי למקסם את התוצאות המבוקשות, הרי שעלינו להיעזר בעורך דין מקצועי ומיומן, דוגמת עו"ד חיים מזור. מעבר לבקיאות בנבכי החוק הישראלי והתחום הספציפי של המקרה שלכם, עורך הדין בסופו של דבר נועד לייצג אתכם בבית המשפט ובחירה מוצלחת שלו תביא להצלחתו או כישלונו של התיק שלכם בבית המשפט.

 

כיצד נבחר עורך דין?

כאמור, עורך דין לא בוחרים על פי פרסומת, או מגנט שהודבק על דלתנו, אלא באמצעות עבודת מחקר קצת יותר מורכבת. היות והיצע עורכי הדין בישראל הינו רחב ביותר, הרי שנצטרך לבצע בשלב הראשון סינון על פי תחום ההתמחות הרלוונטי והאזור הגאוגרפי בו הוא נמצא.

לאחר סינון ראשוני זה, נוכל לעבור לבחינת פרמטרים נוספים, כמו ותק וניסיון, בחינת הצלחה בתיקים דומים, המלצות מחברים או קרובי משפחה וקבלת הצעת מחיר הוגנת. לאחר שווידאנו קיומם של פרמטרים אלו, מומלץ לקבוע פגישת פנים אל פנים מול עורך הדין, בכדי לעבור על פרטי המקרה באופן מדוקדק ופרטני ולבחון את דרכי הפעולה המשפטיים העומדים לרשותכם.

 

האם עורך הדין שבחרנו מספיק טוב עבורנו?

מטבע הדברים, כשאנו נזקקים לפנות למערכת המשפט, אנחנו קצת חוששים מהתהליך, ולכן גם לאחר שעברנו על השלבים המוזכרים לעיל בכדי לבחור עורך דין מתאים, עדיין מתגנב ספק קטן לליבנו, האם הבחירה שעשינו אכן מספיק טובה עבורנו. בכדי להסיר חששות אלו, ריכזנו עבורכם כמה שיטות לבדוק באופן סופי ומקיף את התאמתו המושלמת של עורך הדין עבורכם:

כימיה והבנה

תהליך משפטי כרוך בשיתוף פעולה הדוק בין עורך הדין ללקוח. לכן, גם אם עורך הדין שבחרתם הוא מקצועי ביותר בתחומו, חשוב לוודא כי אכן שוררת ביניכם כימיה והבנה שיעזרו לכם לצלוח את ההליך המשפטי בצורה אידיאלית.

קשרים והערכה

הליך משפטי הוא לרוב הליך בירוקרטי, המצריך היכרות מעמיקה עם התהליכים ו"המסדרונות" הרלוונטיים. כדי לזרז ולטפל ביעילות בתיק שלכם, מומלץ לוודא כי לעורך הדין שלכם יש את ההיכרות המעמיקה הנדרשת.

ניגוד אינטרסים

מומלץ לוודא כי עורך הדין המיועד אינו מייצג בין היתר את הגוף אותו אתם מעוניינים לתבוע.

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »