כמה מרוויחים אחרי תואר שני בייעוץ חינוכי?

תואר שני בייעוץ חינוכי הוא תואר מבוקש ולא בכדי – הוא מאפשר להעמיק את העבודה החינוכית בכלים טיפוליים, הוא מעניק מקצוע נוסף לעובדת ההוראה שרוצה להתפתח והוא גם מאפשר לפתח אפיקי הכנסה נוספים. האם משתלם ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי?  הייעוץ החינוכי הפך בשנים האחרונות לאחת המגמות המבוקשות בתחום החינוך.

סטודנטים רבים שמסיימים תואר ראשון או את תעודת ההוראה שלהם, ומבקשים להתמקצע בכיוון נוסף, בוחרים הוא  תואר שני בייעוץ חינוכי כדי להשלים את לימודיהם. תואר שני בייעוץ חינוכי מתאים למי שרוצים לשלב תפקיד נוסף על עבודת ההוראה שיוכל לאפשר להם לסייע לתלמידים במישור אחר. אך האם התואר הזה גם תורם לפרנסה?

 

מה לומדים בתואר שני בייעוץ חינוכי?

בתואר שני בייעוץ תלמדו מגוון קורסים העוסקים בסיטואציות העולות במערכת הבית ספרית, בהתמודדות עם אוכלוסיות שונות במערכת, בקשיים רגשיים, לימודיים והתנהגותיים שתלמידים מתמודדים איתם, וכמובן, קורסים תיאורטיים ופרקטיים על תחום הייעוץ. התואר צפוי לכלול גם הכשרה מעשית בבית ספר, בה תביאו לידי ביטוי את הידע שרכשתם ותלוו תלמידים.

בסיום התואר מצופה כי ליועצת החינוכית או ליועץ החינוכי, יהיו כלים טיפוליים, חינוכיים וייעוציים שיאפשרו להם ללוות תלמידים, כיתות ושכבות שלמות במצבי קושי והתמודדות המתרחשים מעת לעת במסגרת בית הספר.

 

מה עושים עם תואר שני בייעוץ חינוכי?

תואר שני בייעוץ חינוכי מוכוון, כמובן, לעבודה במערכת החינוך הפורמלית, אך הוא ממש לא מוגבל לעבודה במערכת זו. במקביל או במקום להשתלבות בתפקיד יועצת בית ספר, התואר מאפשר השתלבות בתפקיד יועצת גם במוסדות להשכלה גבוהה וללוות סטודנטים, או במוסדות אחרים המלווים מבוגרים בשיקום וברכישת מקצוע.

מלבד זאת, יועצים חינוכיים משתלבים גם בתפקידי מטה ברשויות המקומיות, למשל בליווי מספר מסגרות לגיל הרך. אפיק נוסף שמאפשר תואר שני בייעוץ חינוכי הוא יציאה לדרך עצמאית. יועצת חינוכית יכולה לטפל ולספק שירותי ייעוץ באופן עצמאי, אם כי לעתים הדבר ידרוש תעודות והסמכות נוספות כמו הסמכה לטיפול זוגי או הנחיית קבוצות.

 

כמה מרוויחים אחרי תואר שני בייעוץ חינוכי?

בהתאם למגוון סוגי המסגרות בהם עובדים, משתנה גם השכר. שכר עובד הוראה משתנה בהתאם לוותק, לשלב החינוכי של עובדת ההוראה, להיקף המשרה, לדרגות ולהשכלה שלה. עבודות אחרות במגזר הציבורי, שאינן במערכת החינוך, גם הן לרוב מתוגמלות במשכורת שאינה גבוהה מאוד. לצד זאת, יועצת חינוכית שפותחת עסק עצמאי בתחום התמחותה, קובעת כמובן את שכרה לעצמה והוא יכול להגיע לתעריפים גבוהים מאוד עבור יועצות מנוסות ומבוקשות.

 

האם, אם כן, זה תואר כדאי?

התשובה לשאלה זו תלויה בך, בהעדפות שלך וברצונות שלך. אם התחום מעניין אותך, תואר שני בייעוץ חינוכי יכול לפתוח דלתות רבות ולהוביל לאפיקי תעסוקה מגוונים, לעבודה מעניינת ולסיפוק מקצועי רב, וכן לשיפור תנאי העבודה והשכר של העובד או העובדת.

ייעוץ חינוכי

אולי תאהבו גם את

הפחתה בשכר העובד
מה נחשב להרעת תנאים?

חוקי העבודה קובעים כי עובדים זכאים לתנאי עבודה הוגנים, מכבדים ובטוחים, אבל לא כולם עומדים בדרישות החוק. ישנם מקרים שבהם מעבידים לוקחים את החוק לידיים

קראו עוד »
תאונות עבודה
10 עובדות חשובות על תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תקריות מצערות שיכולות להיות השלכות משמעותיות על העובדים והן על העסקים והמעסיקים. הבנת הסיבות, ההשפעה ואמצעי המניעה הקשורים לתאונות עבודה היא חיונית

קראו עוד »
דליפה מקצועית
האם ניתן לטפל בנזילות לבד?

נזילות בבית הן בעיה נפוצה ולא קלה שעלולה לגרום לנזק משמעותי לרכוש שלכם, לרבות בעיות במבנה עצמו, וגם להוביל לסכנות בריאותיות שונות. אם גיליתם נזילה,

קראו עוד »
כרטיס דלק
היתרונות של כרטיס תדלוק

כרטיס התדלוק הפך להיות פריט חיוני שנוכח בארנקיהם של תושבים רבים ברחבי הארץ והעולם. השימוש הנרחב בו גרם לנו לצאת ולבדוק באופן מעמיק מה גורם

קראו עוד »