האם ניתן לטפל בנזילות לבד?

נזילות בבית הן בעיה נפוצה ולא קלה שעלולה לגרום לנזק משמעותי לרכוש שלכם, לרבות בעיות במבנה עצמו, וגם להוביל לסכנות בריאותיות שונות. אם גיליתם נזילה, אתם בטח עשויים לתהות האם אתם יכולים לטפל בה בעצמכם ללא פנייה לעזרה של איש מקצוע. יש כמה מקרים בהם אתם תוכלו לטפל בה לבד, אך מקרים רבים בהם תהיו חייבים לפנות לאינסטלטור. על זאת ועוד נספר במאמר שלפניכם.

 

נזילה גלויה

סוג הנזילות הנפוץ שאתם אכן יכולים לפתור בעצמכם הוא נזילה גלויה בברזים השונים בבית שלכם. אם אתם רואים שברז מטפטף, בין אם זה בכיור במטבח או באמבטיה, לפעמים פשוט מדובר בחיבורים שצריך לחזק. במקרה כזה כל מה שתצטרכו הוא מפתח ברגים וכוח פיזי.

נסו לסובב את החלק הבעייתי ובדקו האם הנזילה הפסיקה. לא תמיד נזילות אלה הן כל כך פשוטות, אך אפשר לנסות לפחות בשלב ראשוני להתמודד איתן לבד. אם לא הצלחתם, אפשר לקרוא לאיש מקצוע שיעזור לכם.

 

איתור מקור נזילה

אם אתם מבחינים בסימפטומים שונים של נזילה סמויה, אתם בבעיה, ולא תצליחו לפתור אותה לבד. הסיבה הראשונה לכך היא שקשה לאתר מקור של נזילה סמויה ואת הסיבה שהיא התרחשה. נזילות יכולות לנבוע ממגוון סיבות והן לרוב מתרחשות מאחורי הקירות והרצפות שלנו- מקומות שלא ניתן להגיע אליהן ללא מכשור.

בנוסף, ידע בתחום הוא חשוב ביותר בכדי לאתר את מקור הנזילה, כי איש מקצוע יידע איפה לחפש. מומלץ במקרים כאלה לפנות אל איתור נזילות מקצועי בנתניה.

 

נזילות חמורות

קיימים מקרים בהם נזילה נגמרה כתוצאה מבעיה גדולה וחמורה, כגון צנרת שהתפוצצה. ניסיון לתקן אותה בעצמכם עלולה להיות לא רק קשה אלא אף מסוכן עבורכם ועבור הרכוש שלכם. לא בהכרח יש לכם את הכלים לביצוע העבודה או את הידע וההבנה על הדרך שבה הצנרת שלכם בנויה. כדאי לחסוך לעצמכם את הניסיון ולפנות לאיש מקצוע.

 

דליפות מתחת לרצפה

סיבה נוספת מדוע לא כדאי לטפל בנזילות לבד היא שלעיתים הדליפה תחלחל מתחת לרצפה בלי שתשימו לב לכך. דבר זה עלול להוביל לנזקים לרצפה, לצמיחת נבגי עובש ולבעיות רבות נוספות. ייבוש תת רצפתי לפעמים הוא הכרחי וזה תהליך שאין אפשרות לבצע לבד כי יש צורך במכשור ובידע המתאים.

 

טיפול לא נכון- נזק כבד יותר

אם אתם בוחרים לטפל לבד בנזילה ולחסוך כסף על איש מקצוע לפעמים זה רק יגרום לכך שתצטרכו לשלם יותר בעתיד. אם תבצעו תיקון לא נכון, אם זה צנרת רופפת או חלק לא מתאים- דבר זה עלול לגרום לכך שבעתיד הנזק רק יחמיר וידרוש מכם תהליך מורכב יותר לצורך תיקון המערכת. על כן ברוב המקרים מומלץ לתת לאיש מקצוע לזהות ולטפל בבעיה.

דליפה מקצועית

אולי תאהבו גם את

תאונות עבודה
10 עובדות חשובות על תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תקריות מצערות שיכולות להיות השלכות משמעותיות על העובדים והן על העסקים והמעסיקים. הבנת הסיבות, ההשפעה ואמצעי המניעה הקשורים לתאונות עבודה היא חיונית

קראו עוד »
כרטיס דלק
היתרונות של כרטיס תדלוק

כרטיס התדלוק הפך להיות פריט חיוני שנוכח בארנקיהם של תושבים רבים ברחבי הארץ והעולם. השימוש הנרחב בו גרם לנו לצאת ולבדוק באופן מעמיק מה גורם

קראו עוד »