לקראת עלייה למדינת ישראל – מה בעלי גרין קארד אמורים להכיר?

מדי שנה מגיעים לישראל אלפי עולים ממדינות שונות, כולל עולים רבים מארצות הברית. עלייה לארץ אינה דבר פשוט והשתלבות בחברה הישראלית איננה דבר של מה בכך. אם אתם מתכננים עלייה לישראל מארצות הברית, חשוב שתהיו מודעים לזכויות אליהן אתם זכאים כעולים, וכן לחובות כלפי רשויות המס בארצות הברית שעוד חלות עליכם במידה ואתם אזרחים אמריקאים או מחזיקי גרין קארד.

 

חובת דיווח הכנסה לרשויות המס בארצות הברית

חובת דיווח הכנסה לרשויות המס בארצות הברית חלה לא רק על תושבים המתגוררים בארצות הברית, אלא על כל מי שעומד באחד התנאים הבאים:

  • אזרח ארצות הברית
  • מחזיק גרין קארד
  • מקיים פעילות כלכלית בתחומי ארצות הברית או בעל הכנסה כלשהי בתחומה

כעולים מארצות הברית, במידה ואתם אזרחי ארצות הברית או מחזיקים גרין קארד, אתם חייבים בדיווח לרשויות המס.

 

האם עלי לשלם מס לרשויות בארצות הברית?

לא בהכרח. למעשה, ישראל וארצות הברית חתמו על אמנה שמטרתה למנוע כפל מס כך שמידה והכנסתכם מוסתה בישראל, לא יתקיים כפל מס גם בארצות הברית. האמנה נוגעת לסוגים שונים של הכנסות, וקובעת כי:

  • מיסוי על רווחי עסקים יבוצע לפי חוקי המס במדינה בה איש העסקים רשום כתושב.
  • מיסוי על תמלוגים יבוצע לפי חוקי המס במדינה בה רשומות הזכויות.
  • מיסוי על הכנסה ממקרקעין יבוצע לפי חוקי המס במדינה בה נמצא הנדל"ן.

 

הקלות במיסים

עולים חדשים זכאים לשורה של הקלות מס בישראל, בניהן:

  • פטורים והנחות על רכישת רכב וייבוא אישי
  • זכאות לנקודות זיכוי ממס הכנסה למשך 42 חודשים ממועד העלייה לארץ. שווי ההטבה הוא בין 218 ל-654 ש"ח בחודש.
  • הנחה במס רכישה.
  • הנחה בארנונה.

 

החזר מס מרשויות המס בארצות הברית

אזרחי ארצות הברית זכאים להטבות מס גם במידה והם אינם מתגוררים בשטח ארצות הברית. יתכן אף שאתם זכאים להטבה שתתורגם להחזר מס לחשבון הבנק שלכם גם אם אתם לא חייבים בתשלום מס. אלה הם סעיפי ההטבות העיקריים:

  • החזר בגין לימודים אקדמיים: אזרחים אמריקאים זכאים להחזר מס בגובה של עד 1,000 דולר בשנה כתלות בגיל ובהכנסה עבור הוצאות לימוד תואר ראשון במוסד אקדמי שהוכר על ידי ארצות הברית. בישראל קיימים שבעה מוסדות לימוד כאלו.
  • החזר בגין ילדים: אם גם הילדים שלכם אזרחי ארצות הברית, יתכן ואתם זכאים להחזר בשיעור של עד 1,000 דולר לילד כתלות בהכנסתכם. הילד צריך לעמוד בתנאים מסוימים על מנת שתהיו זכאים להחזר, למשל עליו להיות סמוך על שולחנכם ומתחת לגיל 17.

 

עולים? מצו את זכויותיכם

דיווח ותשלום מס לרשויות המס בארצות הברית יכולים להיות מעט סבוכים ואנחנו ממליצים בחום להיעזר במשרד רואה חשבון שיסייע לכם לשלם כמה שפחות ולמצות את זכויותיכם.

לקריאה נוספת: https://masamerica.co.il

האם אני חייב בדיווח מס לרשויות בארצות הברית

 

אולי תאהבו גם את

תאונות עבודה
10 עובדות חשובות על תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תקריות מצערות שיכולות להיות השלכות משמעותיות על העובדים והן על העסקים והמעסיקים. הבנת הסיבות, ההשפעה ואמצעי המניעה הקשורים לתאונות עבודה היא חיונית

קראו עוד »
דליפה מקצועית
האם ניתן לטפל בנזילות לבד?

נזילות בבית הן בעיה נפוצה ולא קלה שעלולה לגרום לנזק משמעותי לרכוש שלכם, לרבות בעיות במבנה עצמו, וגם להוביל לסכנות בריאותיות שונות. אם גיליתם נזילה,

קראו עוד »
כרטיס דלק
היתרונות של כרטיס תדלוק

כרטיס התדלוק הפך להיות פריט חיוני שנוכח בארנקיהם של תושבים רבים ברחבי הארץ והעולם. השימוש הנרחב בו גרם לנו לצאת ולבדוק באופן מעמיק מה גורם

קראו עוד »