את מי אפשר לתבוע על רשלנות רפואית באבחון?

הליכים רפואיים כוללים מספר שלבים. לכל אחד מהשלבים הללו יש חשיבות מסוימת ופעולות מסוימות המבוצעות בהם. שגיאה כלשהי של רופא באחד מהשלבים הללו שמסבה נזק, יכולה להיחשב לרשלנות רפואית, בגינה ניתן להגיש תביעת פיצויים. גם בשלב כל כך מוקדם, כמו בשלב אבחון המטופל, עשוי להתרחש אירוע של רשלנות רפואית. את מי אפשר לתבוע על רשלנות כזאת? תשובות במאמר.

 

רשלנות רפואית – במהלך האבחון

רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם במהלך האבחון. האבחון הוא השלב הראשוני בטיפול רפואי, כל עוד לא מדובר על טיפול חירום. כאשר אדם חש ברע או נפגע כתוצאה מגורם חיצוני, הוא יפנה באופן הברור מאליו אל רופא או אל גורם מטפל כלשהו, כדי להבין מה הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל וכיצד הוא יכול לטפל בה, על מנת שיוכל לחזור למצבו הטבעי.

למרות שמדובר בשלב הראשוני, שעוד לא כולל תרופות, טיפולים או המלצות שונות, אלא רק קביעה של המצב הרפואי, רשלנות רפואית יכולה להתרחש פה ולהיות קטלנית מאוד. אבחון שגוי, או אי אבחון במהלך השלב הזה, יכולים להסב בסופו של דבר נזק עצום למטופל, מכיוון שהם ישפיעו על כל המשך הטיפול. למידע על רשלנות רפואית באבחון לחץ כאן.

 

מי הגורם המאבחן?

לאחר מקרי רשלנות רפואית באבחון, עולה השאלה – את מי אפשר לתבוע? כדי לתת תשובה על השאלה הזו, צריך לנתח את כל ההליך הרפואי מההתחלה ואת הליך האבחון בפרט. רשלנות רפואית מתגלה רק כאשר הנזק מתגלה, מה שיכול להקשות על זיהוי מקור הנזק, כלומר האדם שהתרשל.

במידה ואין נזק שנגרם כתוצאה מפעולות של הרופא המטפל או של איש צוות כלשהו, סיכוי גדול מאוד שמדובר ברשלנות של הגורם המאבחן. הגורם המאבחן הוא ברוב המקרים הרופא הראשוני שהגענו אליו, זה שנתן את האבחנה השגויה או זה שלא איבחן את הבעיה הרפואית.

 

היכן התרחשה ההתרשלות?

צריך להיזהר במקרים הללו לפני שקופצים למסכנות. הליכים רפואיים והליכי אבחון בפרט אינם פשוטים כפי שניתן לדמיין. במקרים מסוימים, הרופא הראשון אליו תפנו יפנה אתכם אל רופא אחר, שמומחה בתחום רפואי מסוים, כמו רפואת עור או אורתופדיה.

לכן, כאשר מנתחים את סדר האירועים הרפואי, צריך להבין בדיוק היכן התרחשה ההתרשלות בדיוק ומי היה הגורם שהתרשל. ייתכן שבתהליך האבחון פגשתם רופאים רבים, אך רק אחד מהם אחראי באופן ישיר על הנזק שנגרם.

 

מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע

לא תמיד קל להבין מהי הרשלנות הרפואית, מתי היא התרחשה ומי ביצע אותה. לכן, לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, שיוכלו לסייע לכם להגיש את התביעה באופן מוצלח. התייעצו עם עורך דין רשלנות רפואית על מנת להבין את הדברים הללו.

רשלנות רפואית באבחון

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »