מרגיש פגיעה מצד מעביד בעת פיטורים? אילו הדברים שחשוב לדעת

פיטורים זוהי דרך לגיטימית של המעסיק לניהול העסק שלו. ישנן סיבות רבות לפיטורים – התנהלות לא תקינה של עובד, ייעול של העסק או פשוט חוסר מקצועיות. למרות שלמעסיק מותר לפטר את העובד שלו, הוא מחויב לעשות זאת לפי החוק. בנוסף, גם אם מעסיק החליט לפטר עובד, הוא צריך להתייחס אליו בצורה ראויה עד סוף סיום ההעסקה. מרגישים פגיעה מצד מעביד בעת פיטורים? הנה מה שחשוב לדעת.

 

פיטורים

כל מעסיק יכול להחליט שהוא מפטר את העובד שלו. למעסיק יש זכות מלאה וסמכות לביצוע הפיטורים, מסיבות שמוצדקות בחוק. מעסיק שמחליט לפטר את העובד שלו מסיבה שהחוק לא מאפשר אותה, יכול למצוא את עצמו חשוף לתביעה. פיטורים מחויבים להתבצע לפי החוק. החוק קובע הליך מסוים שעל המעסיק לבצע באופן כזה שלא יפלו בו פגמים. תוכלו לקרוא עוד באתר של עורך דין ליאת פייגל על פיטורים לפי החוק.

 

פגיעה בעת פיטורים מצד המעביד? אפשרית בהחלט

עובדים שעומדים להיות מפוטרים, עשויים להיפגע על ידי המעסיק שלהם. הפגיעה היא כמובן לא פגיעה פיזית בהכרח, אלא פגיעה שבאה לידי ביטוי בצורת ההתנהלות של המעסיק כלפיכם.

 

מכתב פיטורים

החוק בישראל לא מאפשר למעסיק לפטר סתם ככה עובד. המעסיק יכול לרצות לפטר את העובד ולקבל את ההחלטה מסיבה מוצדקת, אך הוא מחויב לשלוח לו מכתב פיטורים. עובד שלא קיבל מכתב פיטורים ובכל זאת פוטר, או שנאמר לו לא להגיע יותר אל מקום עבודתו ללא התרעה כתובה, חווה פגיעה מצד המעסיק שלו.

 

שימוע

בהליך פיטורים חוקי, על העובד לקבל מכתב פיטורים ולהיות מזומן לשימוע מול המעסיק. בשימוע ישמע העובד מהמעסיק מדוע רוצים לפטר אותו, כשהעובד יוכל להגיב ולטעון טענות שונות. פיטורים ללא שימוע הם פגיעה בזכויות העובד ונחשבים לפיטורים שאינם חוקיים.

 

קבלת זכויות

כשעובד מפוטר, הוא עדיין בעל זכויות מסוימות. למשל, העובד צריך לקבל את תלוש המשכורת האחרון שלו. כמו כן, הוא יכול לפדות את ימי החופש שנותרו לו. בנוסף, במקרים מסוימים יהיה הזכאי לקבלת דמי הבראה. מעסיק יכול לפגוע בעובד על ידי כך שהוא לא ייתן לו חלק מהזכויות הללו, על אף שהן מגיעות לעובד.

 

ייעוץ מקצועי

אם אתם מרגישים פגיעה מהמעסיק בעת הפיטורים, עקב פעולות מסוימות מצידו, אתם יכולים לפנות אל עורך דין שמתמחה בדיני עבודה. עורך הדין יוכל לתת לכם ייעוץ מקצועי ולסייע לכם בקבלת הזכויות שלכם.

 

תביעה נגד המעסיק

במקרים רבים בהם המעסיק פוגע בעובד בעת הפיטורים, ניתן להגיש תביעה נגדו. מדובר על תביעת פיצויים, בה יוכל לקבל העובד שפוטר פיצויים כספיים משמעותיים, בנוסף לסכומים כספיים אחרים שלא קיבל מהמעסיק, כמו דמי הבראה, פיצויי פיטורים או פדיון ימי חופשה.

מרגיש פגיעה מצד מעביד פיטורים

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »