אתם סובלים מהשכנים? מתי זה הרגע לפנות לעו"ד שיעזור

לצערנו הרב, כבוד לזולת הוא לא ערך עליון אצל כל בני האדם, ולפעמים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב לא נעים של סכסוך שכנים. בעוד רוב המקרים הללו נגמרים בשיחה דיפלומטית חברית או התנצלות קטנה, סכסוכים מסוימים מגיעים עד לבתי משפט. במאמר זה נבחן מתי זה הרגע שלכם לפנות לעו״ד שיעזור בנושא

 

יישוב סכסוכים בנושאי רעש

זה נחמד מאוד שהבן של השכן לומד תופים, אבל אם הוא לא מוכן לכבד את שעות המנוחה המקובעות בחוק – זה אולי זמן לערב עו״ד. תקדים לעניין זה ניתן לאחרונה באשקלון כאשר נפסק כי פיצויים בסך של 82,000 שקלים אושרו לתובע עקב התעמרות של שכן בעייתי. למאמרים נוספים בנושאי יישוב סכסוכים אתם מוזמנים לגלוש לאתר של שי סולטן משרד עורכי דין.

 

יישוב סכסוכי גדרות משותפות

אפילו הגדר המפרידה בין שני בתים יכולה להוות מקור לסכסוך שמחייב הבאת עו״ד. עצם תחזוקת הגדר, עץ בצד אחד שפירותיו נופלים לצד אחר, ואפילו גובה הגדר וחומריה – כולם יכולים להיות עילות לתביעה, שעו״ד מומחה יוכל לעזור בהן.

 

מפגעי ריח ותברואה שונים

השכן עושה מנגל כל שבת על הכביסה הנקייה שלכם? ומה עם השכנה שהחליטה שהיא אוגרת אשפה שמושכת חולדות בחצר הצמודה? מפגעי ריח והיגיינה הם מעיין נובע של סכסוכי שכנים, אשר לא מעט מהם מגיעים לבתי המשפט בישראל. במקרים כאלה אתם צריכים עו"ד שילווה אתכם.

 

פתרונות במקרי הטרדה וסכסוכים על רקע אישי

לפעמים באמת לא צריך סיבה מיוחדת לריב. שכנים מצליחים לריב ולהגיע לסכסוכים קשים על דברים פעוטים ואף להגיע למקרים של הטרדות והתעמרות אישית. במקרים כאלו מעורבות של עו״ד תתמקד לא רק בפתרון הבעיה כמו במפגעי רעש או דיונים על גובה גדר, אלא ממש בעניינים כמו בקשת צווי הרחקה, מציאת פתרון להפרדת שני הניצים אחד מהשני או יישוב הסכמה חדשה.

 

סכסוכים ופתרון מחלוקות בנושאי תמ״א

תמ״א 32 יכולה להיות ברכה לכל הדיירים, אבל גם מקור לא פעוט לצרות. בעוד שכל אחד רוצה להרוויח מהעסקה כמה שיותר, יכולים להיות גורמים מעכבים, שכנים סרבנים, ומחלוקות בנוגע לחלקים שונים בחוזה מול היזם או הקבלנים המבצעים. עו״ד יכול להיות גורם מגשר מעולה במקרה כזה.

 

נזקים ישירים לדירות

אנחנו חולקים בניין עם השכנים שלנו – וזה אומר שנזקים שנגרמים מצד אחד של הקיר יכולים בקלות להגיע אל הצד השני. לא מעט מקרים של נזילות או שיפוצים שהסתבכו, יכולים לגרום לנזקים ברכוש לדירות אחרות. מעורבות של עו״ד ליכולה לגרום לשכן כזה או אחר לפצות ולתקן את הנזק שנעשה על ידו מבלי להערים בעיות נוספות.

 

לסיכום

לכולם מגיע שכנים טובים, כאלו שמופיעים בדלת עם משלוח מנות בפורים, שישאילו כוס סוכר, או סתם יבואו לפטפט, אבל לצערנו לעיתים זה לא המצב. ישנם לא מעט מקרים שמצריכים התערבות של עו״ד שיישב עבורכם סכסוכים עם שכנים, ידרוש פיצוי על נזקים או פשוט ייתן עצה על חוקים כאלו או אחרים הקשורים לקשיים הנלווים למגורים בבניין או שטח משותף.

סובלים מהשכנים

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »