עורך דין נזקי גוף – מה חשוב להכיר לפני שפונים לייעוץ מקצועי?

נדקי גוף הן פגיעות שעלולות לגרום לנכות צמיתה, לאובדן כושר עבודה או לנזק בלתי הפיך, הפוגע בכושר ההשתכרות ובניהול החיים. הנזקים עלולים להיות כתוצאה מרשלנות רפואית, תאונת דרכים, תאונת עבודה וכד'. המאמר יעסוק בייעוץ מקצועי של עורך דין נזקי גוף ומה צריך לדעת לפני שפונים לייעוץ.

 

מתי פונים לייעוץ מקצועי?

בראש ובראשונה הפנייה לעורך דין נזקי גוף צריכה להיעשות מייד בקרות המקרה ובוודאי שלא לחכות עד לאחר תום חוק ההתיישנות להגשת התביעה. שנית, יש להוכיח את הנזק על פי חוק הנזיקין. על פי החוק כל נזק הנגרם על ידי אדם אחר יגרור אחריו פיצוי כספי בשל הנזק אותו הוא גרם. מדובר על נזקים הנובעים מתאונת דרכים, תאונת עבודה, רשלנות רפואית, תאונה בעת השירות הצבאי, במוסד החינוכי, תקיפה וכד'.

מכיוון שבני אדם נוטים להיפגע מסיטואציות שונות כל מקרה נבדק לגופו על מנת שיהיה ניתן לתבוע פיצוי כספי בגינו. למשל, אם הנזק הינו בלתי הפיך כתוצאה מניתוח או אבחנה שגויה של רופא, ניתן להגיש תביעת נזיקין על רשלנות רפואית. לאור העובדה שישנם לא מעט מקרים כאלו יש להביא לכך הוכחות ולא לפעול רק על פי תחושת בטן. על מנת לקבל ייעוץ בנושא מומלץ לפנות למשרד עורך דין רשלנות רפואית וביטוח – דוד פייל ושות'.

 

על מה מתבסס עורך דין נזקי גוף?

ההתבססות המשמעותית של עורך דין נזקי גוף היא על סמך ההוכחות. על מנת שהייצוג בבית המשפט יהיה הולם ויישא את הפיצוי הנדרש, עורך הדין חייב להוכיח קשר סיבתי בין האדם שגרם לנזק לבין הפגיעה. ייתכן והפגיעה ברורה וניתן להוכיח אותה, אך מצד שני לא ניתן להוכיח את הסיבות שמתקשרות למי שגרם אותה, אזי לא תתקבל התביעה ולא יינתן פיצוי.

בשל עובדה זו חייבים להוכיח את הקשר הסיבתי. לפיכך, כאשר אדם נפגע עליו לגשת לבדיקה רפואית כדי שהמסמך יהווה הוכחה לפגיעה ערב הפגיעה ולא ממשהו שעבר הנפגע לפני קרות המקרה. לדוגמה, אם אדם מעורב בתאונת דרכים ונפגע בעמוד שדרה צווארי, עליו להוכיח שהפגיעה היא כתוצאה מהתאונה ולא כתוצאה מחוליות ניווניות לאורך השנים. אם ישנן הוכחות רפואיות לכך שהפגיעה היא תוצאה ישירה של תאונת הדרכים יש לפנות באופן מיידי לעורך דין נזקי גוף להגשת התביעה.

 

חשיבות התיעוד הרפואי

על מנת שתוכלו להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק לגורם המזיק עליכם להצטייד במסמכים המתעדים את מצבכם הרפואי בהווה. כשמדובר בתאונת דרכים חייבים לקבל אישור מהמשטרה ולהביא לייעוץ עם עורך הדין גם רישיון נהיגה, ביטוח חובה ואישור המשטרה. אם מדובר על תאונת עבודה, המעביד צריך למלא מסמך שאותו הוא מגיש לביטוח לאומי ועליכם להביא את כל המסמכים הרפואיים המעידים שהנזק נגרם בעבודה או בדרך אליה או ממנה וכך גם לגבי רשלנות רפואית – לתעד ולשמור!

אדם עם נזק גוף

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »