עיצוב חדר שינה – מה היתרונות ואיך עושים זאת

במידה והגיע הזמן לעצב לנו חדר שינה חדש, או שאנו מחפשים לעצב חדר שינה עבור הבית החדש שלנו, חשוב להתרכז על מספר אלמנטים. כל אלמנט יתרום לתחושת מרחב, נוחות וביתיות, לא משנה מה גודל המקום. ישנו יתרון גדול בחדרי שינה מעוצבים היות ונשמר כאן אלמנט הרמוני כבר מהתחלה. חדר שינה שאינו מעוצב מראש, או בכוונה כלשהי, עלול לגרום לנו להרגיש לא בבית, חוסר נוחות ואי שקט בלתי מוסבר. לכן הנה מספר אלמנטים שחשוב לזכור כשאנו בוחרים את חדר השינה הבא שלנו:

 

אור

האלמנט של אור הוא אחד החשובים היות והוא משחק עם הגודל של החדר. בכוחו של אור לגרום לחדר להיראות גדול יותר ממה שהוא, ומחסור בו יכול לגרום לחדר בגודל גדול להרגיש קטן וחונק. כמובן, עלינו לקחת בחשבון את סוג האור שאנו מכניסים באופן שאינו טבעי, באמצעות מנורות. על מנת לשמור על שינה יותר בריאה, והכנה טובה יותר לקראתה, מומלץ לשים מנורות צהובות ולא לבנות.

 

צבע

אחד האלמנטים הכי חשובים כשנשקול חדרי שינה מעוצבים הוא כמובן האלמנט של הצבע. צבע מצד אחד יכול מאד לעזור לנו עם האלמנט של האור. צבעים בהירים ונעימים, בגוונים לבנים, יכולים להעצים את תחושת האור והמרווח החדר. מן הצד השני, לצבעים אלו יש אפקט מאד מרגיע לעיניים וכך גם למוח; דבר שהוא מאד חשוב טרם השינה. במידה ומאד תרצו, כמובן שתוכלו לשלב צבעים שאינם לבנים, אבל עדיין מומלץ לבחור בצבעים שאינם בוהקים מידי. נוכל להמליץ על צבעי פסטל ירוקים, צהובים וכחולים ולהימנע מצבעים כהים כמו שחור או חום.

 

שינה

חלק מחדר השינה היא כמובן המיטה שלנו. היא יכולה לשחק תפקיד עיצובי גדול מאד, אך לא נשכח כי יש לה חשיבות בריאותית קודם כל. מיטה איכותית היא מיטה שמקנה לנו את האופציה לנוח כראוי בלילה. אדם שלוקה בשינה לא סדירה הוא אדם עייף ועצבני שנוטה יותר לפתח מחלות וחרדות. לכן חשוב לא להקל ראש בבחירה זו.

 

וילונות

וילונות מקנים לנו את הפרטיות הנדרשת, כמו גם אלמנט עיצובי וכמובן משחק נוסף עם אור. מומלץ לרכוש וילונות בצבעים בהירים אל מנת שלא יכניסו את החדר לעלטה מוחלטת, ויתנו בדיוק את האיזון הנדרש. כמו כן, וילונות מעוטרים יכולים להוות את האלמנט העיצובי הכי דומיננטי בחדר.

 

מחשוב

לבסוף, זכרו כי להכניס מכשירים אלקטרוניים וטכנולוגיים לחדר, או לאפשר את קיומם בחדר באמצעות עיצוב ראשוני, הוא לא מומלץ. לכן נסו שלא להתקין מראש בעיצוב החדר טלוויזיה או שולחן עם מחשב, וכדומה.

 

לסיכום

על מנת שעיצוב החדר שלנו יהיה מושלם, מומלץ לקחת בחשבון אלמנטים כמו אור, צבע ונוחות מההתחלה ולא להתפשר בבחירות אלו.

מיטה מעוצבת

אולי תאהבו גם את