הגשת תביעה עקב נזילה בבניין מגורים

מגורים בבניין משותף יכולים להיות חווייתיים ומהנים, אך כמו בדברים רבים אחרים, גם כאן אנחנו יכולים להיתקל בצד הפחות נעים של העניין והוא, סכסוכי שכנים על מקורם של הנזקים השונים העלולים להיווצר בדירה ובחלקים המשותפים, אופני הטיפול בנזקים אלו ועוד. אך למען האמת, ניתן לחסוך את הסכסוכים והוויכוחים המיותרים ולהגיש תביעה

 

כאן גרים בכיף (?)

שיטת הבנייה הרווחת כיום היא שיטת בנייה לגובה, באופן המנצל היטב את מלוא השטחים הזמינים לבנייה, כך שמגורים בבניינים רבי קומות, הפכו לתופעה נפוצה במיוחד. מגורים בבניינים רבי קומות יכולים בהחלט להיות חוויה של ממש, אך כמו בכל דבר, גם כאן אנחנו עלולים להיתקל במקרים פחות נעימים – סכסוכי שכנים.

נזקים בדירות או ברכוש המשותף, הם הגורמים העיקריים לסכסוכי שכנים, כאשר שאלת האחריות על הנזק, אופני הטיפול הנדרשים, עלויות התיקון ועוד, הם רק חלק מהשאלות המתגלעות בוויכוחים אלו, באופן העלול לפגוע הן באיכות החיים שלנו והן בטיפול הנדרש לנזק.

 

נזילה בבניין מגורים

נזילה בבניין מגורים היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר מבין אותם סכסוכי שכנים, כאשר בשונה מבעיות אחרות, הטיפול בנזילה צריך להיות יעיל ומהיר, על מנת למנוע את התפשטות הנזק והחמרתו, כך שעלויות הטיפול בו יהיו יקרות במיוחד. אך מה עושים במקרים בהם אנחנו לא מגיעים להסכמה עם השכנים? מגישים תביעה עם עורך דין שי סולטן.

הגשת תביעה אמנם נשמעת לנו כפתרון האולטימטיבי לכל בעיה בה מתגלות אי אילו הסכמות בין הצדדים, אך במקרה שלנו, בו אנחנו צריכים לטפל בבעיה בהקדם האפשרי, נראה כי תהליך התביעה הממושך אינו מהווה את הפתרון המתאים ביותר. לכן, כדאי שתכירו את המפקחת על הבתים המשותפים.

 

תביעה באמצעות המפקח על הבתים המשותפים

עם השכיחות ההולכת וגוברת של סכסוכי שכנים והצורך בפתרון יעיל ומהיר במיוחד, הוחלט על הקמת גוף הפיקוח על הבתים המשותפים, המוכר גם בשמו "המפקח על רישום מקרקעין", אשר אחראי על מציאת פתרונות לסכסוכים בבתים משותפים.

הסמכויות המשפטיות הקימות למפקח על הבתים המשותפים, ביניהן הוצאת צווי עשה וצווי מניעה, פסיקת פיצויים ועוד, הופכים את התביעה באמצעות המפקח על הבתים המשותפים לפתרון האולטימטיבי ביותר ובמיוחד לאור העובדה כי מדובר בתהליך קצר, הנמשך לרוב מספר שבועות בודדים.

 

כיצד מגישים את התביעה עקב נזילה בבניין מגורים?

את התביעה יש להגיש (באמצעות דואר אלקטרוני או באופן פיזי) אל לשכת המפקח על רישום המקרקעין, בצירוף כתב התביעה והמסמכים הרלוונטיים. היות ומדובר בהליך מהיר, המסתכם בסופו של דבר במילה שלכם מול המילה של השכן, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי העוסק בתחום, על מנת למקסם את סיכויי  הצלחתכם.

 

לסיכום

סכסוכי שכנים בכלל ומחלוקות על מקור הנזק של נזילות בבניין מגורים משותף, הפכו לתופעה נפוצה למדי, איתה ניתן להתמודד באמצעות תביעה דרך המפקח על הבתים המשותפים, בהליך מהיר ויעיל במיוחד, אותו מומלץ לעבור עם עו"ד המתמחה בנזקי רכוש, מים והצפה, באופן שימקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

נזילה בבניין מגורים

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »