תביעת ביטוח סיעודי בגין נזקי רשלנות רפואית

מעבר לביטוח הלאומי אשר כולנו מבוטחים בו במסגרת היותם אזרחים בישראל, אנשים רבים בוחרים להרחיב את הביטוחים שלהם ולהוסיף ביטוחים נוספים, מפני סכנות אפשריות, דרך חברות ביטוח פרטיות. אחד מהביטוחים הללו הוא ביטוח סיעודי (אשר ניתן לרכושו גם דרך קופות החולים). ביטוח סיעודי יכנס לתמונה גם עבור אנשים שנהיו סיעודיים בטח רשלנות רפואית.

 

ביטוח סיעודי פרטי או ציבורי

ראשית, חשוב להבין מה הוא ביטוח סיעודי על מנת להבין בהמשך את הקשר שלו לרשלנות רפואית. ביטוח סיעודי, כשמו כן הוא, מבטח מפני מצב שבו אדם יוגדר סיעודי ולא יוכל לתפקד עוד בכוחות עצמו. במדינת ישראל ניתן לרכוש ביטוח סיעודי דרך קופת החולים או לחילופין לרכוש את הביטוח בחברת ביטוח פרטית. בכול מקרה, קבלת הפיצוי תלוי בכך שהמבוטח יהפוך לסיעודי ויעמוד בשאר תנאי הפוליסה.

 

רשלנות רפואית – נזק למטופל

הליך רפואי יוגדר כרשלנות רפואית במקרה שבו נגרם לנזק למטופל אשר היה ניתן למנוע. לאור העובדה כי טיפולים והליכים לא רפואיים לא תמיד צפויים לגמרי, לעיתים קשה מאוד להוכיח שאכן הייתה רשלנות רפואית מה שעשוי להקשות על ההליך המשפטי לקבלת פיצויים עקב הרשלנות. באם חוויתם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית מומלץ לפנות עוד היום אל משרד עו"ד אונגר שויגמן לקבוע פגישת הכרות ולהתחיל תהליך בנושא.

 

תביעת האדם שנהג ברשלנות

כאשר אדם חווה נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, מי שגרם לו לנזק בהחלט אשם בכך, במיוחד לאור העובדה כי ניתן להוכיח שהיה ניתן למנוע את הנזק. על כן, במקביל להליכים לתביעת הביטוח הסיעודי לקבל סיוע בהתאם לתנאי הפוליסה, ניתן לבחור להגיש תביעה מול האדם אשר גרם לנזק ופעל ברשלנות. כמו כן, התביעה יכולה להיות גם מול צוות רפואי גדול או מול המוסד כולו, כתלות בפיזור האחריות למקרה.

 

תביעת ביטוח סיעודי

רשלנות רפואית אשר הותירה נזק חמור, עד כדי כניסה למצב סיעודי אצל מי שנגרם לו הנזק, יכולה להביא לזכות לקבלת הסיוע מהביטוח הסיעודי למרות שעוד לא מדובר בגיל זקנה. הליך התביעה כולל כמובן מילוי טפסים והבאת מסמכים אשר תומכים בכך שהאדם נמצא במצב סיעודי ועל כן, זכאי לקבל את הסיוע שסוכם עליו תחת החתימה על הפוליסה הרלוונטית.

 

תביעת סיעוד למוסד לביטוח לאומי

הערוץ השלישי אשר כדאי מאוד לתבוע גם מולו הוא כמובן המוסד לביטוח לאומי. דבר חשוב מאוד אשר רק הביטוח הלאומי יכול לתת הוא הגדרה רשמית של מצבו הרפואי של המטופל, בין אם מדובר בהכרה בנכות ובין אם מדובר במתן וקביעת שיעור אחוזי הנכות של האדם שמגיש את התביעה. זאת יסייע אחר כך על מנת לקבל את מה שמגיע לניזוק לאור העובדה שיש לו הכרה בסיעוד.

תביעת ביטוח סיעודי

אולי תאהבו גם את

שכירות לחנות
איך בנוי חוזה שכירות לחנות?

שכירות לעסקים וחנויות היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של עסקים שמבוססים על הולכי רגל העוברים באזור. בנוסף לכך, הבחירה במקום נכון וכתיבת חוזה שכירות בצורה

קראו עוד »