איך מדבירים תיקנים?

תיקנים הם אחד היצורים שהכי מקושרים עם פחד מחרקים. כמעט בכל סדרת טלוויזיה או סרט שבו מוצגת גברת שבורחת מפני חרק, היא בורחת מפני תיקן. לעיתים קרובות, נכנסים למרחב הביתי שלנו תיקן אחד או מספר תיקנים – במקרה כזה אין צורך לעשות דבר מלבד לסלק אותם מהבית. הכתבה שלפניכם מתעסקת במצבים שבהם יש ממש נגע של תיקנים בבית ויש צורך בהדברה. אז איך מדבירים תיקנים? 

 

תיקנים, הכירו את המזיק

תיקנים הם משפחה של חרקים, שרובם חיים במקומות טרופיים שונים ואינם מגיעים לסביבת בני האדם. במשפחת התיקנים יש 4,600 סוגים של תיקנים. הנזק העיקרי שנגרם לבני אדם כתוצאה מתיקנים הוא הפצה של מחלות ומזיקים שמגיעים ביחד עם התיקנים אל שטח האדם. בנוסף לכך, תיקנים הם אוכלי כל, ולעיתים הם מזיקים למאגרי המזון השונים, הן הביתיים והן במקומות שבהם מאחסנים אוכל בצורה מסחרית.

 

מהן השיטות הנפוצות להדברת תיקנים?

השיטות הביתיות להדברת תיקנים הן בשימוש בטיפות ג'ל או במלכודות. טיפות הג'ל הן טיפות רעל שמתחיל להשפיע על התיקן לאחר מספר שעות אחרי האכילה. מלכודות הדבק מדביקות את החרקים אליהן ומגבילות את חופש התנועה שלהם בבית.

כשמדובר על הדברה בצורה מקצועית, כמו הדברת תיקנים עם הדברות הסביבה, השיטה נפוצה ביותר להדברה של תיקנים היא באמצעות ריסוס. חומרי הריסוס שבהם משתמשים תלויים בסוג ההדברה שאותה מבצעים. ניתן להשתמש בהדברה אקולוגית או בהדברה כימית בכדי להדביר תיקנים.

 

איך אמצא את מדביר מקצועי להדברת תיקנים?

בכדי למצוא את מדביר מקצועי להדברה של תיקנים, אפשר להיכנס לאתרי הדירוג השונים ברחבי האינטרנט. אתרים אלה מרכזים בתוכם כמות גדולה של ביקורות של לקוחות וחלקם אף מאמתים את נכונותן של הביקורות המתקבלות אצלם. אתרים אלה יכולים לעזור מאוד במציאה של כל בעל מקצוע ובפרט של מדביר מקצועי.

באתרים אלה אפשר למצוא מידע על איכות השירות של המדביר, מידת המקצועיות שלו, טווח המחירים שלו והאם הוא נותן תמורה ראויה לכסף שהוא גובה. בנוסף לכך, חלק מאתרים אלה מציעים סוג של ביטוח כנגד תקלות שנעשו על ידי המדביר, אם הזמנתם אותו דרך האתר בלבד.

 

מהי העלות של הדברת תיקנים ולכמה זמן היא מחזיקה?

העלות של הדברת תיקנים יכולה לנוע מסכום של 150 שקל עד לסכומים של כמה מאות שקלים להדברה של בית פרטי גדול. חשוב מאוד לשים לב לכך שהעלות של ההדברה הגיונית והיא אינה נמוכה או גבוהה מידי ביחס לשוק ההדברות.

 

הדברה מקצועית של תיקנים – סיכום

תיקן הוא אחד החרקים שהכי מעוררים פחד אצל אנשים. בכדי להדביר תיקנים יש צורך בשימוש בהדברה מקצועית באמצעות ריסוס של חומרי כימי או אקולוגי, או בשימוש באמצעים ביתיים של מלכודות דבק וטיפות ג'ל רעיל. חשוב לבדוק שעלות ההדברה היא בהתאם למחירים הרווחים בשוק ההדברות.

להדביר ג'וקים

אולי תאהבו גם את