הקיץ הגיע – וכך גם המזיקים

עונת הקיץ מעלה אצל אנשים רבים אסוציאציות של חופש ורוגע – אפשר להשתזף בחוף הים או בבריכה, לטייל, לטוס לחופשה בחו"ל או סתם להנות מהשמש עם משקה צונן ביד. עם זאת, לא הכל ורוד בעונת הקיץ, ובואו של הקיץ פירושו בואם של המזיקים. כיצד תוכלו להיערך מראש לנושא זה, ולמנוע מעצמכם מפגש חזיתי עם תיקנים בתוך הבית?

 

כיצד כדאי להדביר את המזיקים?

סוג ההדברה המומלץ משתנה בהתאם למידת הצורך שלכם, לגודל הבית ולסביבת המגורים, ולכן לא ניתן להצביע על סוג הדברה אחד שמומלץ באופן גורף.

באופן כללי, בימינו ישנן לא מעט שיטות יעילות להדברת מזיקים, וביניהן גם שיטות אורגניות שהולכות ונעשות פופולריות יותר ויותר. היתרון הכפול של השיטות האורגניות להדברה הוא שהן גם יעילות נגד המזיקים הביתיים (גם אם במידה פחותה מעט מהדברות כימיות), וגם לרוב אינה מזיקה לסביבה ולא משתמשת בחומרים רעילים – אלא מבוססות על חומרים טבעיים, כמו פרומונים ותמציות צמחים שונות.

זאת בניגוד לשיטות ותיקות יותר, כמו הדברות שמבוססות על חומרים כימיים, שאמנם הן יעילות יותר כנגד מזיקים ואף היו מאוד פופולריות עד לפני כמה שנים – אך הן מזיקות לסביבה, ופולטות רעלים שלא מומלצים גם לשאיפה של בני אדם.

סוג הדברה נוסף היא הדברה ביולוגית, שבה משתמשים בעיקר בענף החקלאות או כאשר מעוניינים לגדל צמחים שונים מבלי שמזיקים יאכלו ויהרסו אותם. ההדברה הביולוגית משמעה שבעל חיים אחד אוכל את האחר, וכך מונע את ההתרבות שלו בסביבה החקלאית או בקרב הצמחים הביתיים שלכם.

 

מתי מומלץ לבצע הדברה בבית, ולמה חשובה שהיא תיעשה בידי איש מקצוע?

את ההדברה מומלץ לבצע עוד לפני עונת הקיץ, לפני בואם הרשמי של המזיקים. כך תוכלו להימנע מעוגמת הנפש שכרוכה עבור רבים מאיתנו במפגש עם תיקנים, זבובים, יתושים ושאר מיני מזיקים. הדברה מוקדמת של הבית תוכל להקנות לכם שקט נפשי, לפחות בכל נושא המזיקים הפוטנציאליים בבית, וכך תוכלו לדעת שלפחות מהבחינה הזו תוכלו לעבור את הקיץ בשלום.

חשוב לומר שעל מנת שההדברה תחזיק לאורך זמן ותהיה יעילה במידה המקסימלית, עליה להתבצע על ידי מדבירים מקצועיים ובעלי ניסיון בתחום. הדברת מזיקים לא נעשית רק על מנת להימנע מתחושות גועל ודחייה שיש לרבים מאיתנו כאשר אנו פוגשים מזיקים, אלא גם על מנת למנוע הפצה של מחלות שונות וחיידקים שלעיתים המזיקים נושאים, וכן על מנת למנוע נזק לסביבת המחייה שלנו ולרכוש הביתי שלנו.

על כן, אל תתפשרו על פחות ממדביר מקצועי ומנוסה, שיידע להתאים את סוג ההדברה הרצוי והיעיל ביותר עבור המקום בו אתם גרים וגודל הבית. ישנם מדבירים מקצועיים בכל רחבי הארץ שתוכלו להיעזר בשירותיהם – לחיפוש הדברת מזיקים לפי אזור לחצו כאן.

הדברה בשיראל

אולי תאהבו גם את

להדביר ג'וקים
איך מדבירים תיקנים?

תיקנים הם אחד היצורים שהכי מקושרים עם פחד מחרקים. כמעט בכל סדרת טלוויזיה או סרט שבו מוצגת גברת שבורחת מפני חרק, היא בורחת מפני תיקן.

קראו עוד »