כמה עולה חופשה משפחתית ברומא?

האחחח רומא רומא, איזה צליל מתוק יש ליעד הזה. בואו נודה בזה – אין ישראלים שלא אוהבים את איטליה. אנחנו אוהבים את המנטליות, שאולי מגדירה את עצמה כמנטליות אירופאיות, אך בפועל דומה לנו מאוד. אנחנו אוהבים את האוכל, ה"פשוט" והמוצלח. וכן, לא נמאס לנו לאכול פיצה ופסטה כמה פעמים ביום. אנחנו בהחלט מעריכים את היקבים ואת הנופים, את ההיסטוריה ואת ההרגשה של "אולי טסנו לחו"ל, אבל אנחנו מרגישים בבית".

זקוקים לעוד משהו על מנת להשתכנע שאיטליה בכלל ורומא בפרט זה המקום לנסוע אליו בטיול המשפחתי הקרוב שלכם? נדמה לנו שלא.

בעצם אתם רוצים לדעת כמה עולה חופשה משפחתית ברומא? האם מדובר ביעד טיול מוצלח? אנחנו כאן בשביל לגלות לכם.

 

 נוסעים אל העיר הנצחית

אי אפשר לשאול כמה עולה חופשה משפחתית ברומא מבלי לבדוק כמה עולה לנו כרטיס טיסה אל היעד הנחשק.

ובכן, יש לנו חדשות טובות וחדשות טובות עוד יותר – רומא תשמח אותנו לא רק בתרבות ובנופים, אלא שההתרגשות מהביקור תתחיל עוד משלב רכישת הכרטיס.

כמות לא מבוטלת של חברות מוכנות להביא אותנו אל העיר הנצחית והמחירים בהחלט מתאימים לכל כיס – החל מ – 120 דולר בלואוקוסטים למיניהם (דוגמת וויזאייר וריינאייר) ועד סדר גודל של 350 דולר עם חברות כמו אלעל.

לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו כבר בשלב אריזת המזוודה.

 

 "עזבו הכל, אני חייב לנוח"

השלב הבא בכל חיפוש אחר יעד לחופשה הבאה שלנו, הוא כמובן חיפוש אחר מקום השהייה שלנו.

גם פה לרומא יש במה להפתיע אותנו – החל ממלונות פשוטים, דרך מלונות בוטיק קטנים ואינטימיים ועד דירות נופש שלמות – המגוון הוא גדול וטווח המחירים גדול אף יותר.

 

 טיפ קטן למבקר מנוסע מנוסה

בתי מלון הממוקמים בקרבת הוותיקן ולפיכך לא בלב ליבו של מרכז העיר (למרות שחשוב להבין שרומא ומרכז העיר שלה אינם כה גדולים) – הם בחירה חסכונית.

וותיקן נגישה מאוד אפילו באמצעות הליכה ברגל מאזור trastevere הצעיר והטרנדי.

החסכון בעלויות יהיה משמעותי ועדיין אתם בלב ליבו של המתרחש.

 

 אוכלים בחוץ

עוד הפתעה נעימה שמחכה לנו כאשר נגיע לאיטליה בכלל ולרומא בפרט, זה המחירים המאוד סבירים שמחכים לנו כאן בכל מה שקשור לתחום המזון.

רגילים לשלם בארץ 70 ₪ על מנת פסטה במסעדה? פיצה משפתית לעולם לא עלתה לכם פחות מ – 100 ₪? ובכן, לא באיטליה חברים.

קודם כל, לכל מי שלא בקיא בעניין – יש באיטליה רק גודל אחד של פיצה ותופתעו לשמוע שמה שמוגדר אצלנו כפיצה בגודל רגיל (מעט יותר קטנה מפיצה משפחתית) זו מנת פיצה לאדם אחד. באיטליה לא נהוג להתחלק במנת פיצה שלנו עם אנשים נוספים.

מחירי פיצה נעים פה בין 4 יורו לפיצה רגילה (ושוב אנחנו מזכירים פה את הגודל המאוד מרשים של פיצה "אישית") לבין 7 – 8 יורו לפיצות עם תוספות מושקעות במיוחד – דוגמת בשר מעושן וכדומה.

גם מחירי פסטה פה הם מאוד נעימים לכיס, רק חשוב לזכור שבניגוד למנות פסטה אצלנו, השוחות ברוטב – באיטליה נהוג לאכול פסטה שספגה היטב את הרטבים בהם בושלה, אבל לא טובעת בהם.

 

 טיפ קטן למבקר מנוסע מנוסה

לארוחת בוקר נהוג לאכול פה בריוש או קורנטו – מילים בעלות משמעות זהה – מדובר בקרואסונים ממולאים. המילוי הקלאסי – ריבת משמשים (טעים מאוד), מילויים פופולאריים נוספים – קרם וניל או נוטלה (איטלקים בהחלט מתגאים בכך שנוטלה אהובה על כולם ושמים אותה בכל דבר אפשרי).

כמובן שלכל זה מתלווה קפוצ'ינו טוב – לקפוצ'ינו אגב אין באמת גדלים כמו שיש בארץ – מדובר תמיד בקפוצ'ינו קטן. אוהבים פחות קצף ויותר חלב? לאטה זה הקפה שלכם. אחרי הצהריים – שותים אספרסו – דבר קדוש אצל איטלקים.

איטלקים לא נוהגים לאכול הרבה ירקות כפי שאנחנו מורגלים אליהם ולמצוא סלט שיכלול מלפפונים זו בכלל משימה בלתי אפשרית כמעט. כדאי להיות מודעים לזה.

מנת הדגל של אזור רומא זה פסטה קצ'ו א פפה – פסטה טעימה מאוד עם גבינת פקורינו ופלפל .

 

 טיול לרומא – זול יותר מכפי שנראה

עד כמה שזה יישמע מוזר – רומא היא בין היעדים הזולים והכדאיים ביותר. אל תפספסו.

חומה

 

 

אולי תאהבו גם את

שטח בריכה
קאו לאק – צעד אחד צעד

קאו לאק הוא מקום המציע למבקרים בו שלווה פסטורלית, חופים עם חול לבן, צוקי סלע תמירים וטבילה במי הטורקיז של תאילנד. מדובר ברצועת חוף הנמצאת

קראו עוד »
אנשים רוקדים
מסיבות באירופה

האירופאים אלופים בלחגוג, בין אם חם ושמשי או קר וגשום, כשהאירופאים באים לרקוד ולהנות ממוזיקה אין שום דבר שיכול לעצור אותם. בין אם זה חגים

קראו עוד »