קאו לאק – צעד אחד צעד

קאו לאק הוא מקום המציע למבקרים בו שלווה פסטורלית, חופים עם חול לבן, צוקי סלע תמירים וטבילה במי הטורקיז של תאילנד. מדובר ברצועת חוף הנמצאת בדרום- מערב תאילנד, לא רחוק מפוקט. מעבר לנוף יפה, בקאו לאק יש הרבה מה לעשות – החל מצלילות, טרקים וטיולים למפלים ועד לפארקים לאומיים וחופי רחצה נהדרים.

בשנת 2004 המקום קיבל מכה קשה, כשסופת הצונאמי שטפה את חופי תאילנד הדרומיים. התושבים המקומיים עדיין נושאים בליבם את האסון הכבד ולכן הקימו מוזיאון הנצחה לאלפי הקורבנות תושבי המקאום. תחום התיירות באזור הצליח להשתקם לגמרי, באורח מעורר השתאות. כיום, מלבד המוזיאון וכמה עצי דקל מעוקמים, סביר שלא תראו זכר לכך.

 

מתי כדאי לבקר?

העונה היבשה של האזור חלה בחודשים נובמבר עד אפריל. זוהי התקופה האידיאלית לבקר בחופים האנדמניים של תאילנד. בהתאם מדובר בעונת השיא של התיירות באזור. העונה הגשומה של האזור חלה בחודשים מאי עד אוקטובר. בעונה זאת יורדים משקעים כבדים והים הופך סוער מאוד (פחות מתאים לפעילויות ימיות), כך שבגדר חובה לקחת זאת בחשבון בתכנון הטיול שלכם.

 

איך מגיעים?

בטיסה

שדה התעופה הקרוב ביותר לקאו לאק נמצא בפוקט (HKT), במרחק של כ-60 קילומטרים. משם ניתן לקחת נסיעה במיניבוס, בעלות של 100 באט או נסיעה במונית בעלות של 1200 באט. שדה תעופה נוסף שנמצא יחסית קרוב הוא שדה התעופה של קראבי (KBV), הממוקם במרחק של כ-140 קילומטרים מקאו לאק.

מקראבי יש אוטובוס שאטל לקאו לאק, נסיעה בו עולה 160 באט. מונית לטובת אותה נסיעה תעלה כ-1650 באט. מדי יום יוצאות טיסות רבות מבנגקוק ליעדים לעיל, בעיקר של חברות תאילנדיות- AirAsia, Thai Lion, Nok ו-Thai Airways. מחירי הטיסות נעים בין 50 ל-70 דולר (טיסות לואוקוסט).

 

ברכבת

תחנת הרכבת הקרובה ביותר לקאו לאק היא זאת שנמצאת ב-Surat Thani. ל- Surat Thani ניתן להגיע מכל רחבי המדינה, בזמינות טובה ובדרכים שונות. מבגקוק הנסיעה אורכת כ-12 שעות ועולה כ-500 באט (לאוטובוס לילה). מתחנת הרכבת בסורטאני יוצאים אוטובוסים לנסיעה של 3 שעות, בעלות של 150 באט.

 

ברכב שכור

נסיעה של כ-10.5 שעות מבנגקוק, לאורך דרך מספר 4.

 

באוטובוס

נסיעה של כ-13 שעות מבנגקוק, העלות היא בהתאם למחלקה שתבחרו (500-1000 באט).

 

איפה ללון?

בקאו לאק יש מגוון אופציות לינה, בטווח מחירים רחב ובתנאים משתנים. תוכלו לשהות בגסטהאוס, במלון או בדירת AirBnb. האזורים בהם כדאי ללון הם-

 

Bang La On

האזור המרכזי והתוסס של קאו לאק. שם תמצאו את רוב המסעדות, הברים והחנויות של האזור. מקאום לינה מומלץ באזור זה הוא The Khao Lak Emerald Beach Resort & Spa.

 

Bang Niang

אזור שקט ורוגע יותר, עם הרבה פחות תיירים. במקאום יש שוק פתוח שהוא המקאום המושלם לקנות בו מזכרות ולאכול אוכל רחוב תאילנדי וטעים. ריזורט מומלץ באזור זה הוא Amsterdam Resort.

 

Khuk Khak

עוד אזור שקט עם חופים שלווים. השוק של המקאום הוא מקאום טוב לקנות בו פירות עסיסיים ומאכלי ים שהגיעו היישר מרשת הדייגים.

 

מה יש לעשות?

חופים

קאו לאק הוא למעשה רצועת חופים אחת גדולה. העיקרי שבהם הוא חוף Nang Thong, שממוקם קרוב לאזור החנויות והמסעדות של המקום. חופים נוספים, יותר שקטים, הם- Khao Lak, Bang Niang,Hat Pakarang, Hat Bang Sak, Pak Week. כולם מרהיבים ביופיים ופשוט מושלמים לרביצה של אחר הצהריים.

 

מפלים

ממש ליד קאו לאק שוכנים מפלים מרהיבים, השוצפים במי קריסטל צלולים וקרירים. אם אתם באזור, כל מה שתצטרכו לעשות כדי לחזות בפלא הטבע הזה, הוא לנעול זוג נעליים נוחות להליכה, להתמגן עם תכשיר נגד יתושים ולצאת ליום טיול למפלים והבריכות הטבעיות בקרבת האזור.

 

צלילות

תאילנד היא ה-מקום לצלול בו בטיול וקאו לאק הוא אחד היעדים המוצלחים שיש בה לצלילה. החיים התת ימיים באזור מרשימים ומגוונים מאוד ויש הרבה חברות וסוכנויות בקאו לאק שיציעו לכם סיורי צלילה, שנורקלים, קאורסי צלילה, כולל לינה בקרבת מקאום.

 

הפארק הלאומיAo Phang Nga  (James Bond Island)3

מקום יפיפה שמוכר בעיקר בגלל היותו התפאורה לסרט "The Man With The Golden Sun", מסדרת הסרטים של ג'יימס בונד. הפארק מציע הרבה טבע פראי, נופים פסטורליים ובעלי חיים מיוחדים. כמו-כן ניתן לערוך בפארק שלל פעילויות כמו ראפטינג, שייט בקאנו, סיורי ג'ונגל, טרקים וקמפינג.

 

הפארק הלאומי Khao Sok

בדומה לחברו שמתואר כאן מעל, הפארק הלאומי קאו סוק מציע חווית ג'ונגל כיפית לכל המשפחה, עם שלל פעילויות ימיות וסיורי שטח. הפארק עשיר מאוד בבעלי חיים וצמחיה ועצום בגודלו- משתרע על שטח של מעל 700 קילומטרים רבועים. ניתן להזמין סיורים מודרכים, אטרקציות ולינה בפארק דרך סוכנויות הטיולים בקאו לאק.

 

מוזיאון הצונאמי הלאומי

אנדרטה חיה לאירועי הסופה שפקדה את תאילנד בשנת 2004. המוזיאון מכיל הסברים נרחבים על איך הצונאמי נוצר, איך ניתן להתכונן לאירוע כזה ומה ניתן לעשות אם הוא קאורה. כמו-כן, תוכלו לשמוע ולקרוא על סיפורי מקרה מדהימים שהתרחשו בימים ההם, על הטרגדיות האישיות ועל הניצולים ששרדו את האסון בדרכים שונות ומשונות.

 

איפה לאכול?

שוק הלילה ב-Ban Niang

במרחק של 20 דקאות מחוף קאו לאק, נמצא שוק רחב יריעה ותוסס שמציע שלל גדול של אוכל תאילנדי טעים. השוק נערך בימי רביעי ושבת ומציע כל מאכל רחוב תיאלנדי שאתם מכירים או לא מכירים- מפא-תאי, סלט פפאיה ועד חרקים מטוגנים.

 

מאכלי ים

קאו לאק הוא מקום טוב לאכול בו מטעמים מן הים. יש שתי מסעדות איכותיות ומומלצות באזור- Sala restaurant ו- Khao Lak Seafood. שתיהן ממוקמות על דרך Phet Kasem שב-Bang Thong ובשתיהן יש ברים מגניבים ומבחר מאכלים עסיסיים בליווי רטבים פיקנטיים מסורתיים.

 

חדר שינה

אולי תאהבו גם את

אנשים רוקדים
מסיבות באירופה

האירופאים אלופים בלחגוג, בין אם חם ושמשי או קר וגשום, כשהאירופאים באים לרקוד ולהנות ממוזיקה אין שום דבר שיכול לעצור אותם. בין אם זה חגים

קראו עוד »