מה הוא ביטוח משכנתא?

אתם עומדים לפני קבלת משכנתא. התהליך הוא מורכב אבל לכם חשוב לדעת את כל המידע החשוב. כאן נסביר מה זה ביטוח משכנתא, למה הוא משמעותי לבנק ואיך עוזר עוזר לנוטל ההלוואה. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא ביטוח הכולל שני ביטוחים. ביטוח דירה וביטוח חיים. ללא שני ביטוחים אלו, לא תוכלו לקבל את כספי המשכנתא. בואו נבין מה זה אומר.

 

ביטוח חיים

הבנק רוצה לבטח את עצמו מפני סיכונים קיימים ולכן, כאשר הוא נותן הלוואה גדולה כמו משכנתא, הוא רוצה לדעת שגם במקרה בו בו נוטל המשכנתא ילך לעולמו, יהיה מי שיפרע את חוב המשכנתא והוא לא יפסיד את כספו. ככה מתנהל הבנק, לא מעניינים סיפורי פטירה טראגיים ככל שיהיו…

לצורך כך הבנק דורש כבר בשלב לקיחת המשכנתא, לראות אישור על ביטוח חיים. כמו שאתם יודעים, אין הגבלה לערך חיי אדם וניתן לבטח אותם ללא סוף. ביטוח חיים הוא ביטוח הנרכש מחברת ביטוח פרטית שהיא, תמורת תשלום פרמיה חודשית מבטחת את חיי המבוטח על גובה ההלוואה שלקח.

כך, במקרה פטירה, חברת הביטוח משלמת לבנק את יתרת המשכנתא והבנק לא צריך להתעסק עם מכירת הנכס לצורך כיסוי החוב. המשכנתא מסולקת, השעבוד מוסר והיורשים יכולים להנות מדירה ללא חוב.

 

ביטוח דירה

ביטוח דירה כולל שני ביטוחים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה. רק ביטוח מבנה הוא הביטוח הנדרש כאשר לוקחים משכנתא. ביטוח תכולה הוא ביטוח מומלץ ויעיל, אך הוא לא נצרך כבר בשלב רכישת הדירה.

הבנק לא רוצה למצוא את עצמו ללא בטוחה ולכן ההלוואה ניתנת תמורת שעבוד הנכס – נרשמת הערת אזהרה לטובת הבנק על הנכס. כך במקרה בו בעל המשכנתא לא עומד בהתחייבויותיו, הבנק רשאי למכור את הדירה ולמכור את הנכס לכיסוי יתרת המשכנתא.

כדי שהבנק לא ימצא את עצמו עם לווה שלא משלם בגלל נכס שניזוק (נכס יכול להינזק ממגוון סיבות כמו פיצוץ בצנרת, רעידת אדמה ועוד). כדי להגן על המבנה הבנק דורש שהלווה ירכוש ביטוח מבנה שיכסה עלויות תיקון נזקים העלולים להיגרם מנזקים אפשריים כמו גניבה, חדירת מים, שריפה ועוד.

כך הבנק רגוע, הוא יודע שגם אם המבנה ינזק, הלווה יקבל מימון לתיקון הנזק והוא יוכל לשמור על תקינות הנזק. יחד עם זאת, גם הלווה מרוויח. הוא יודע שגם אם הדירה שלו תינזק, יהיה מי שישלם לו את עלויות התיקון.

 

לסיכום

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שמסייע גם לבנק וגם ללווה. באופן כללי, הבנק לא מוותר על ביטוחים אלו. כאשר ישנה בעיה בריאותית בעטיה חברות הביטוח מסרבות לבטח את המבוטח, חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתא מקצועי שיגיש בקשה לקבלת פטור מביטוח זה. לא תמיד זה אפשרי. פנו למומחים בתחום. בהצלחה.

ביטוח משכנתא

אולי תאהבו גם את