דירוג אשראי של עסקים

כל עסק, כמו כל אזרח ישראלי מעל גיל 18, מקבל דירוג אשראי בהתאם לנתונים הפיננסים שלו. דירוג אשראי של עסקים מחושב בהתאם לנתונים העסקיים הפיננסים. הנתונים כוללים את גובה ההתחייבויות של העסק, שווי הנכסים הרשומים על שם העסק וכן הלאה, ממש כמו כל דירוג אחר. כאן סיקרנו עבורכם אילו נתוני אשראי מבססים את הדירוג של העסקים.

 

לפני הכל – מה מאפיין דירוג אשראי לעסקים?

עולם העסקים הוא רחב. יש עוסק פטור שהוא המדורג עצמו. גם כאשר מדובר בעוסק מורשה תעודת הזהות של בעלי העסק היא זו שתיבדק במערכת נתוני האשראי. אך כאשר מדובר בחברה, תאגיד או כל מוסד פיננסי אחר, הנתונים שיבדקו הם אלו הרשומים על שם התאגיד.

 

למה צריך דירוג אשראי לעסקים?

על פי חוק נתוני אשראי, כל אזרח ועסק בישראל מדורג מבחינה פיננסית. הדירוג נמצא בדו"ח דירוג האשראי. כל אזרח יכול להדפיס דו"ח זה דרך אתר לשכת האשראי אליה הוא פונה. אחת לשנה קבלת הדו"ח היא ללא תשלום. דירוגי אשראי לגופים נקבע על ידי מספר לשכות אשראי וכמספר הלשכות (3), כן מספר הדו"חות.

 

הסיבות לדירוג:

הסיבות לחוק נתוני אשראי הן מגוונות, ריכזנו כאן את המרכזיות שבהן:

 

שיקוף הנתונים אל מול גופי האשראי

לפני מתן אשראי עסקי, כל גוף מימון רוצה לדעת עם מי יש לו עסק. לצורך כך הוא בודק מה מצבו הפיננסי של מבקש ההלוואה. כיום, באמצעות דירוג האשראי העניין הפל לקל יותר. גוף המימון מתנה את קבלת ההלוואה בדירוג אשראי תקין. וכך, הלווה מציג את דירוג האשראי שלו (או נותן לגוף המימון לגשת לנתונים האישיים שלו), גוף המימון מקבל את המידע האמין ביחס למקורות המידע האחרים וכך הוא מחליט אם לאשר את ההלוואה ובאיזה מחיר.

 

בעל העסק מקבל שיקוף נתונים

ניהול עסק מצריך בקרה מתמדת. באמצעות דו"ח האשראי של העסק, בעל העסק מקבל את תמונת המצב הכלכלית הנגלית למי שלא בא מתוך העסק. יכול להיות שבעל העסק יודע שהוא בתקופת הרצה והוא לא רואה כעת רווחים אך זה בסדר מבחינתו. אך מבחינת דירוג אשראי, הדירוג שלו יהיה נמוך בגלל היקף ההתחייבויות הגבוה שלקח על עצמו. מה עושים במקרה כזה? בודקים עם איש מקצוע את האפשרויות לשיפור הנתונים.

 

להקלה על תהליכי ייעול עסקי

קל לייעל את הנתונים כאשר רואים מול העיניים דו"ח מסודר המרכז את הנתונים הדורשים שינוי. עברו שורה אחר שורה ובדקו מה נכון לשנות לצורך שיפור המצב והעסק.

 

להקלה על גיוס מימון

בסופו של דבר, דירוג אשראי גובה משמש ככלי למשא ומתן בעת גיוס מימון. הלווה מוכיח כי הוא מתנהל נכון כלכלית ואין סיכון רב במתן הלוואה עבורו וכך מוזילים לו את הריבית והוא נהנה.

דירוגי אשראי לגופים

אולי תאהבו גם את

ביוטק ראשית
העברת חברת ביוטק לחו"ל

חברות ביוטק בארץ יכולות להצליח מאוד בחו"ל עד כדי העברה של כל החברה למדינה אחרת. איך עושים זאת?   הקמת חברה בחול יכולה להיראות כמשימה

קראו עוד »