לפני שאתם רצים להשקיע בנדל"ן-תקראו את זה!

בתקופה המשוגעת שאנחנו חווים כרגע, בה כל השווקים עוברים טלטלות על בסיס חודשי וחלק מהם אפילו על בסיס יומי, שוק הנדל"ן טומן בחובו הזדמנויות שכל אחד מאתנו יכול ואף צריך לבדוק לעומק, אבל לפני זה, תשמעו מה שיש לנו להגיד לכם.

צניחה חופשית בלי מצנח

באופן השגרתי ביותר, אנחנו קופצים מהמטוס, מרגישים את האדרנלין מציף את הדם ויודעים שבעוד מספר רגעים המצנח ייפתח וקצב הצניחה שלנו אל הקרקע יתאזן. אבל זהו ש…בימים האלה, לא בטוח שהמצנח הולך להיפתח.

לצד עליות מעודדות בבורסה ובשוק ההון, הוא גם חווה בעבר ועוד יחווה ירידות משמעותיות שיפגעו בלא מעט ישראלים.

כל מי שחשב שהסגר הראשון היה שפל המדרגה בשווקים כנראה יתבדה, שכן מספר המובטלים עוד עלול לעלות, וכל אלו שעד עכשיו עוד החזיקו את הראש מעל המים, יתחילו לפדות את החסכונות וקרנות הפנסיה, מה שיביא לגרעון אקטוארי בחברות הביטוח השונות ולמעשה יוריד את מניות החברות הגדולות באחוזים רבים.

 

למה לי נדל"ן ? ומה הסיכונים ?

לשאלה הזו יש הרבה תשובות, ויש לא מעט מרכיבים שצריך לקחת בחשבון, אז בואו נדון בכמה חשובים.

קודם כל, נדל"ן כמו כל נכס אחר, הוא נכס שעשוי להניב לכם תשואה. במידה ואתם מצליחים להשכיר את הדירה לטווח ארוך ובאופן עקבי, מדובר באופציה פיננסית. היתרון הגדול של נדל"ן בניגוד לאפיקי השקעה אחרים הוא שמדובר בנכס שניתן למנף: במידה והנכס כבר שייך לכם ואין לכם משכנתא עליו, וברצונכם לקנות נכס נוסף, תוכלו להציע לבנק "לקחת" מכם את הנכס שלכם, כדי לקבל משכנתא חדשה על נכס נוסף. מצב זה נקרא: למשכן את הנכס שבבעלותכם, ואז הוא משועבד לבנק.

החיסרון הגדול הוא שאם מדובר באיש צעיר, שיהיה אולי מעוניין בעתיד לקנות נכס עבור עצמו ומשפחתו, הוא לא יזכה למימון הרגיל שזכאי אדם אשר אין בבעלותו דירה: נכון להיום מדובר ב75% מימון על דירה ראשונה. החיסרון המשמעותי השני הוא שישנן דירות באזורים רבים שפעם נחשבו אטרקטיביות והיום הן הימור לא ברור: מי שטען שבאר שבע היא בירת הנדלן הישראלית, לא טעה ברוב השנים.

אבל כיום, כשזוגות צעירים לא ממהרים לצאת מבית ההורים, וסטודנטים לומדים מהבית, לא בטוח שתמצאו שוכרים כל כך בקלות, אבל היתרון שטמון בעניין הוא שמחירי הדיור בבאר שבע יורדים, ואם יש באפשרותכם הון עצמי מספק לקנייה ללא משכנתא, ערך הדירה צפוי לעלות בעתיד הרחוק, וחשוב לקחת זאת בחשבון.

 

לסיכום

לפני שאתם בוחרים להשקיע את כספכם באפיק כזה או אחר, יש לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות שלו, אבל אם אתם עדיין מבולבלים ולא בטוחים איך הכסף שלכם יניב עבורכם תשואה טובה ושקטה, כנסו ל שקוף פורטל פיננסי ותקבלו עוד הרבה מידע שייתן לכם כוח לפני שאתם מבצעים מהלכים כלכליים מרחיקי לכת וחשובים בחייכם.

 

סמינר לימודי נדל"ן

אולי תאהבו גם את

דירוגי אשראי לגופים
דירוג אשראי של עסקים

כל עסק, כמו כל אזרח ישראלי מעל גיל 18, מקבל דירוג אשראי בהתאם לנתונים הפיננסים שלו. דירוג אשראי של עסקים מחושב בהתאם לנתונים העסקיים הפיננסים.

קראו עוד »
ביוטק ראשית
העברת חברת ביוטק לחו"ל

חברות ביוטק בארץ יכולות להצליח מאוד בחו"ל עד כדי העברה של כל החברה למדינה אחרת. איך עושים זאת?   הקמת חברה בחול יכולה להיראות כמשימה

קראו עוד »