מהם המיסים שכדאי להכיר בעסקאות מקרקעין?

כאשר עוסקים בעסקאות מקרקעין, מדובר בעסקאות שעלולות להיות מורכבות, ולכלול מגוון שיקולים משפטיים, פיננסיים ומיסויים. לאור כך, בין אם אתם קונים, מוכרים או מורישים נכס, חשוב להבין את המיסים שעשויים לחול על העסקה שלכם. בישראל ישנם מספר מיסים שכדאי לשים לב אליהם כאשר עוסקים בנדל"ן. אנחנו כאן בשביל לסקור עבורכם את המיסים העיקריים שעשויים לחול על עסקאות מקרקעין בהם אתם עוסקים ונעזור לכם להבין כיצד הם מחושבים ומה ניתן לעשות בגינם.

 

המס המרכזי בקניית דירה – מס רכישה

אחד המיסים המשמעותיים ביותר בעסקאות מקרקעין בישראל הוא מס רכישה. מס הרכישה הוא מס על רכישת נכס בישראל ומחושב על פי מחיר הרכישה של הנכס. שיעור מס הרכישה משתנה בהתאם לסוג הנכס הנרכש ושווי הנכס.

לדוגמה, התעריף עבור נכס למגורים הוא בדרך כלל בין 3.5% ל-8%, בעוד התעריף עבור נכסים מסחריים יכול להגיע עד 10%. חשוב לציין כי מס הרכישה משולם לרוב על ידי הקונה. בהקשר זה, ככל שמדובר בירושה אנחנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ עורך דין צוואות וירושות מכיוון שהוא עשוי לסייע לכם להבין את המצב שחל עליכם.

עסקאות מקרקעין

מס למחזיקי הדירות – מס השבח

מס נוסף הנקשר לרוב בעסקאות מקרקעין בישראל הוא מס שבח. מס זה מוטל כאשר נכס עובר שינוי ייעוד הגורם לעליית הערך שלו באופן שמפיק לבעלי הנכס הנאה מסוימת שלא היו מקבלים ללא השינוי המצוין. מס השבחה מחושב על פי עליית הערך ומשולם על ידי בעל הנכס.

במקרים מסוימים, ניתן לדחות את מס השבחה אם מתקיימים תנאים מסוימים, כגון אם הנכס משמש למטרות חקלאיות. לכן, אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין ולשמאי כדי שיסייעו לכם להבין כמה עליכם לשלם ומתי.

 

מיסוי כללי – המיסוי העירוני

בנוסף למס רכישה ומס שבח, קיים בישראל גם מס עירוני על עסקאות מקרקעין. הארנונה אותה כל דייר ובעל דירה מכיר היא מעיין מס אשר נגבה על ידי העירייה המקומית. תעריף הארנונה משתנה בהתאם למיקום, גודל הנכס ושווי הנכס ומשולם על ידי בעל הנכס (או הדיירים במקרה שהדירה מושכרת).

עסקאות מקרקעין

מס על דירות להשקעה – מס רווחי הון

מס נוסף שעשוי לחול על עסקאות מקרקעין בישראל הוא מס רווחי הון. מס זה מוטל על מכירת נכס ומחושב לפי ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הרכישה של הנכס. שיעור מס רווחי הון משתנה בהתאם למשך הזמן שהנכס היה בבעלותו וגורמים נוספים. חשוב לציין שעשויים לחול פטורים וניכויים מסוימים, כמו למשל אם הנכס שימש כמקום מגורים ראשוני.

 

לסיכום

לסיכום, עסקאות נדל"ן בישראל יכולות להיות מלוות במגוון מיסים שיש לקחת בחשבון בעת ​​קנייה או מכירה של נכס. חשוב לעבוד עם עורך דין או רואה חשבון מוסמך שיוכל לספק הנחיות לגבי השלכות המס של העסקה שלך ולעזור לך למזער את חבות המס שלך.

עסקאות מקרקעין

אולי תאהבו גם את