עסקאות מקרקעין – מה חשוב לדעת

עסקאות מקרקעין אינן עוד כיתר העסקאות המסחריות. מדובר בעסקאות בהם מעורבים סכומי כסף גדולים מאוד, ובמקרים רבים גם השקעה רגשית לא מבוטלת. האפקט שלהן על הקונים והמוכרים עצום וכל חשוב לוודא שהן נעשות תחת כל הזהירות הנדרשת. בכתבה הבאה נציג מה חשוב לדעת כשניגשים לעסקאות מקרקעין.

 

חשוב לדעת מי עומד לצידכם

עסקאות מקרקעין מחייבות הכנות מדוקדקות לקראתן. חשוב להבין מול מה אתם עומדים, מול מי ובאילו תנאים. בנוסף לא פחות חשוב להבין כיצד החוק מתייחס להיבטים שונים בתחום המקרקעין, החל מהמשמעות של בעלות על נכס וכלה בחוקיות של חוזים ועסקאות שונים. למרבה הצער, בני אדם מן היישוב לרוב לא מבינים מספיק בנושא הנדלני על מנת להצליח בו לבד ועל כן חשוב שייעזרו בדמויות משמעותיות שיידעו לתת להם את ההכוונה הראויה.

במילים פשוטת חשוב לא להקל ראש בבחירת העורך הדין שילווה אתכם בעת העסקה. חשוב כמובן לבחור עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין, אך ישנה גם חשיבות לניסיון הכללי, ליחסי האנוש ולאופי ההתקשרות עם הלקוח. לאלו שרוצים בחירה טובה מבלי לעבוד על חיפושים אנחנו ממליצים על עו"ד שי סולטן.

 

עם מי מתבצעת העסקה?

עסקאות מקרקעין מערבות סכומי כסף גדולים מאוד בהשוואה לעסקאות אחרות. מאות אלפי ואף מיליוני שקלים הם סכומים שמועברים בדרך קבע בעסקאות נדלן. לכן השוק גם מושך אליו לא מעט נוכלים מסוגים שונים, אשר ישמחו לעשות אתכם עסקאות מבלי שאין להם כלום לתת לכם בתמורה. השורה האחרונה אינה נכתבה על מנת להפחיד אתכם מביצוע עסקאות, אלא רק בשביל להסביר לכם על בדיקה הכרחית לפני כל עסקת מקרקעין – בדיקת רקע על הצד השני.

אולי לא צריך לשכור בלש פרטי בשביל לגלול את כל ההיסטוריה שלו, אך כן חשוב לוודא למשל שהוא אכן בעל הנכס במידה והוא המוכר (כלומר שהנכס רשום עליו בטאבו ולא בשותפות או על שם מישהו אחר). נוסח הטאבו הוא האופן בו רשום הנכס בלשכת המקרקעין האזורית הרלוונטית. דרכו ניתן לגלות עוד פרטים חיוניים על הנכס,, מלבד זהות בעליו. כך למשל, בעזרתו תוכלו להבין אם אתם אכן עתידים לרכוש את כל מה שהובטח לכם או שהנכס הריאלי הממשי בטאבו קטן יותר.

 

איך התנאים?

חוזי מקרקעין נוטים להיות לא פעם עמוסים ומשופעים בתנאים. לפעמים המציאות מחייבת מכיוון שהעסקה כרוכה במורכבות רבה, אך לפעמים זוהי רק דרכו של הצד השני להעמיס עליכם תנאים לא חוקיים וליצור אצלכם בלבול וחוסר הבנה. חשוב לעבור על החוזה ולוודא שהוא אכן מממש את העסקה כראות עיניכם ללא איזה סעיף שיפיל אתכם כעבור כמה זמן. מומלץ לעבור על החוזה עם גורם בעל הבנה בתחום ולא לתת לעיניים שלכם בלבד לשפוט את הכתוב. כך תוכלו לוודא שהחוזה אכן תקין ומותאם לעסקה שסיכמתם עליה.

מציאת נדל"ן

אולי תאהבו גם את