איזה גודל כלוב חשוב לקנות למספר ארנבים קטנים

ארנב הוא יונק קטן מאוד שנפוץ בישראל.  יש לו אוזניים ארוכות ופרוותית, יש לו שפם ארוך וזנב קצר. יש לארנבים אופי נוח והם מתאימים לגידול בסביבה של בתים, גם כאלה שאין להם גינה. מדובר על חיה עדינה שלא אוהבת שאוחזים בה בצורה חזקה וצריך להקפיד להחזיק אותה בצורה עדינה. בגלל שמדובר בחיה כל כך עדינה וקטנה, יש כמה עזרים שיעזרו לכם לטפל בארנב שלכם בדרך הנכונה ביותר.

 

ארנב – חיית מחמד פופולרית מאוד

חיית מחמד הפופולרית ביותר לאחר חתולים וכלבים היא הארנב. כך גם בארה״ב וגם בבריטניה. הסיבות לכך הן דיי ברורות, ארנבים הם בעלי חיים קטנים, מתוקים, חמודים, כיף מאוד לחבק אותם וללטף אותם, הם לא תוקפניים ולא עושים המון רעש. כך שכיף מאוד לשבת ולהסתכל עליהן. חשוב לדעת, שגידול והחזקה של ארנבים דורשת גם תשומת לב לפרטים והקפדה על פרטים שונים. ארנבת שתקבל טיפול מסור, תשיב לכם באהבה על כך, אך טיפול גרוע רק יפגע בה ויקצר את ימיה.

 

אוכל, מים ומה עוד?

אם הלכתם כבר אל חנות בעלי חיים ודאגתם לכל הדברים שנדרשים לארנבת שלכם, ייתכן ויש דברים שאינכם יודעים שהארנבת שלכם זקוקה להם. כמו למשל, פעילות גופנית וגם תעסוקה. חשוב לתת הזדמנות לארנבות שלכם להסתובב, לטפס, לרוץ ובעיקר לפרוק אנרגיה. אם תקנו כלוב לארנבים שיהיה קטן מידי, זו אינה סביבת מגורים טובה וחיונית לארנבת שלכם שצריכה פעילות פיזית ומרחב מחייה להוציא אנרגיות.

חשוב שאתם נמצאים בחנות החיות, תדאגו למשחקים ועניינים אחרים להתעסק בהם. אוכל טרי כמו למשל גזר, הוא דורש התעסקות ארוכה שמונעת מהארנב שלכם להשתעמם. תוכלו להשתמש באוכל בכדי להעסיק את הארנבת שלכם וכך למנוע ממנה להשתעמם. תוכלו להחביא את האוכל כדי שהיא תצטרך למצוא את האוכל וכך גם לפזר את האוכל במספר מוקדים שונים בבית.

 

בית השימוש

כאשר ארנבת בטבע, היא עושה את הצרכים שלה במקומות מיוחדים במחילות, דבר שמהווה עבורן מעין בית שימוש שנועד לשמור על ניקיון הבית. זה הוא הרגל שמאפשר לנו להרגיל את הארנבת בבית שלנו לעשות את הצרכים שלה בארגז מיוחד, במקום שהיא תפזר את הגללים והשתן שלה ברחבי הבית.

לכן, צריך להרגיל את הארגנת עם ארגז מצע מתאים. לארגז יש דפנות מעט גבוהות, כך שהשתן לא יותז החוצה, אך לא גבוהות מידי כדי שלארנב יהיה כן קל להיכנס. המצע צריך להיות איכותי כדי שיספוג בצורה טובה ומרבית את הנוזלים ואת הריחות.

 

 לסיכום

ארנבת היא חיית מחמד מאוד פופולרית. מדובר על חיה מתוקה שלא מרעישה, ולא תוקפת ובעיקר מאוד מתוקה ונעימה לכל מי שמתבונן בה. כדי לטפל בארנבת שלכם בצורה מיטבית, תצטרכו לדאוג לה לאוכל ושתייה וכמובן גם מקום שבה תוכל לעשות את הצרכים שלה ולכל מה שדרוש לה לאיכות חיים גבוהה.

ארנבות קטנות

אולי תאהבו גם את

גורים נושכים
למה גורים נושכים את הספה? 

אחד הנושאים הכאובים ביותר בגידול גור הוא הנשיכות! בין אם הנשיכות מופנות כלפינו או כלפי הרהיטים, זהו מנהג מציק והרסני שעלול לייאש ולגרום לעוגמת נפש.

קראו עוד »