איך להרגיל את הכלב לעשות צרכים בחוץ?

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר באילוף וחינוך גור כלבים הוא לעשות צרכים.

לא רק שזה קריטי, זה גם לא פשוט במיוחד בהתחלה. להרגיל כלב לעשות צרכים בחוץ דורשת המון סבלנות ופעולות מינוריות.

במאמר הזה תלמדו מה עליכם לעשות בשביל לחנך את הכלב שלכם לא לעשות צרכים בחוץ, לעשות צרכים בתחילת הטיול וכיצד להגיב למקרים בהם הכלב

שלכם בכל זאת עושה צרכים במקום אסור.

 

כמה שיותר מוקדם ובאורח קבוע:

בין הדברים הראשונים שעליכם לעשות כשאתם מאלפים את הכלב שלכם בהתחלה הוא לחנך אותו לעשות צרכים בחוץ. יש לפעול באופן מידי ובין הפעולות כוללות שגרה והרבה טיולים.

לגורי כלבים קשה יותר להתאפק מלעשות צרכים מה שיצריך מכם להוציא אותם למספר טיולים ביום. יש לעשות זאת כדבר בשגרה ולעשות סדר יום קבוע לכלב שלכם שיבין על פי איזה שגרה עליו להתנהל, בדגש על צרכים.

במידה והכלב שלכם לא עושה צרכים לאורך הטיול מומלץ לא לגרור את הזמן. לחזור לבית ולצאת לאחר זמן קצר לטיול שוב.

מומלץ להוציא את הגור שלכם לטיול ישר מהרגע שאתם מגיעים לבית בשביל שיבין שאתם מתכוונים להוציא אותו ושהוא יכול להתאפק עד שתחזרו. הדבר נכון במיוחד כאשר אתם יוצאים למספר שעות מהבית, אז הכלב יהיה בדילמה אם להתאפק או לא (כמובן שמומלץ להוציא אותו לפני שאתם יוצאים לזמן ממושך מהבית).

 

סבלנות, להרגיל את הכלב

אתם צריכים להבין שזה תהליך, זה ייקח זמן. אבל אין ברירה ובסופו של דבר אתם תצליחו להרגיל את הכלב שלכם אם תקפידו בשגרת טיולים סדירה ורציפה.

קחו את הכלב שלכם למקומות נוחים לעשיית צרכים, תנסו לראות איפה הוא מרגיש יותר בנוח. ככל שתבינו יותר מהר כיצד ואיפה הכלב שלכם אוהב לעשות את צרכיו, קחו תוכלו בעתיד היותר קרוב להוציא אותו לטיולים קצרים בהם הוא יעשה את צרכיו באופן מידי ולא רק בסוף הטיול.

 

איך להגיב שהוא עשה צרכים בתוך הבית?

לעיתים אינטואיטיבית בעלי כלבים עלולים לחשוב שכשהכלב שלהם עושה צרכים הם צריכים לגרום לא להבין שהוא עשה משהו לא בסדר ולהטיף לו בצורה ויזואלית או קולית. רצוי שלא לעשות זאת, גם מכיוון שזה לא יעזור וגם מכיוון שזה עשוי לפגוע בתפקוד הכלב שלכם.

עדיף לפעול באמצעות תמריצים חיוביים, כשהכלב שלכם עושה צרכים מוקדם או במקום הרצוי תביאו לו חטיף ותגרמו לו להבין שפעל נכון.

אנחנו מקווים שמצאתם כאן במידע עזר. אל תטעו להרגיל את הכלב שלכם לעשות צרכים אמנם לא עניין פשוט, אך זה בהחלט אפשרי. כל מה שצריך זה סבלנות והתמדה, בסופו של דבר לא רק שהכלב שלכם יתאפק אלא הוא יעשה צרכים באורח אפקטיבי בתחילת הטיול.

במידה ואתם צריכים ציוד או מזון לחיות אתם מוזמנים להיכנס לאתר של chowchow!

 

בעל חיים

אולי תאהבו גם את

גורים נושכים
למה גורים נושכים את הספה? 

אחד הנושאים הכאובים ביותר בגידול גור הוא הנשיכות! בין אם הנשיכות מופנות כלפינו או כלפי הרהיטים, זהו מנהג מציק והרסני שעלול לייאש ולגרום לעוגמת נפש.

קראו עוד »