למה גורים נושכים את הספה? 

אחד הנושאים הכאובים ביותר בגידול גור הוא הנשיכות! בין אם הנשיכות מופנות כלפינו או כלפי הרהיטים, זהו מנהג מציק והרסני שעלול לייאש ולגרום לעוגמת נפש. במאמר הבא נסביר מדוע גורים נושכים כאשר הם קטנים ומה עלינו לעשות על מנת לטפל בזה?

 

האם זה נורמלי?

אנו יכולים להרגיע אתכם שאתם כנראה לא הראשונים וממש לא האחרונים שחווים את תסמין הנשיכות מהגור שלהם. נשיכות של גורים היא בעיה נפוצה ובהחלט ניתנת לטיפול. בדיוק כמו תינוק בחודשים הראשונים לחייו שמוצץ לנו את האצבע ובעצם כל דבר שנכנס לפיו, כך גם הכלב. כדי לטפל בהתנהגות ולשנות אותה עלינו ללמד אותו בסבלנות והתמדה.

 

גדילת שיניים

בדיוק כמו שהסברנו לפני כן על הדמיון בין גורים לתינוקות, לגור בוקעות שיניים ולכן לעיסה של חפצים וספות עוזרת לא להקל על הכאב המציק שבגדילה. על מנת לעקל על כאבי השיניים של הגור ולמנוע נשיכה של רהיטים ניתן לקנות לו מספר צעצועים מגומי נעים ורך בדיוק כמו שקונים לילד. צעצועים מגומי לא ייפגעו בשיני החלב שלו או יכאיבו לו. חשוב לקנות צעצועים באיכות גבוה שלא יתפרקו בבית והוא עלול לבלוע אותם.

 

יותר מידי אנרגיה

גור שנושך במשחק גור אחר הוא לומד את הנשיכה שלו. על ידי נשיכה של גור אחר הוא לומד את סף הכאב והחוזק שהוא יכול להפעיל על הצד השני. כאשר הגור נמצא בהרבה אינטראקציות בהן הוא משחק ונושך חזק גורים אחרים יבחרו שלא לשחק אתו ולכן הוא יבין שעליו להיות עדין יותר בנשיכות שלו.

כך גם עלינו להגיב כאשר הוא נושך אותנו, להרחיק אותו ולא להמשיך את המשחק. גורים נוטים להיות פעילים מאוד ולכן יש לשקול לקחת מאלף מקצועי כמו מאלפי גורים- המאלפים מבית שמש.

 

מה אסור לעשות?

בשום פנים ואופן לא לצחוק או לעודד התנהגות שכזו, מעשה שכזה יגרום לגור לחשוב שהמעשה חיובי והוא ימשיך לעשות זאת. המנעו מלהלהיט אותו יותר כאשר הוא גם ככה פעיל מאוד, הצקה עם הידיים שלנו בעת עוררות תגרום לו לרצות לתפוס או לשחק איתן מה שיוביל לנשיכה.

אתגרו את הכלב עם צעצועים שונים כך וכך הוא יוציא אנרגיה במקומות נוספים ולא רק במשחק. אל תנסו לחנך אותו בעזרת צעקות או אלימות, דבר שכזה יגרום לו להיות חסר בטחון, כנוע ומפוחד.

כאשר הגור שלכם נושך, תרגלו אתו מצבים וסיטואציות שונות. כך, לאורך זמן תוכלו להשתלט על תופעת הנשיכה. שחקו איתו והפעילו אותו באופן יומיומי, וכך הוא יהיה פעיל באופן מאוזן. הטיפ הטוב ביותר שניתן לכם הוא סבלנות והתמדה בתהליך הפסקת הנשיכה. כך הגור ילמד בצורה הטובה ביותר ויגדל להיות כלב מאושר, שמח ונאמן.

גורים נושכים

אולי תאהבו גם את