הר הכסף – מה זה וכיצד ניתן להשתמש בזה לטובתי?

הר הכסף הוא מנוע חיפוש לכספים אבודים אשר פותח ומופעל על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון של משרד האוצר.

המנוע פותח לפני כמה שנים, כאשר הוחלט לאפשר לציבור גישה מהירה וקלה יותר לחיפוש אחר כספים אבודים, כמו חשבונות בנק רדומים, חסכונות פנסיונים נשכחים ועוד.

אז מה הסיכוי שתמצאו שם כסף שמגיע לכם ואיך מחפשים?

 

הכסף שלכם מחכה לכם אי שם

לפני כמה שנים, הצהירה מדינת ישראל כי ברשותה נמצאים מיליארדי (!!!) שקלים השייכים לציבור ונכנסים כולם תחת הגדרה של "כספים אבודים".

השם ניתן לכספים אלה משום שהבעלים בדרך כלל לא יודעים על קיומם של כספים אלה ומשום כך גם לא מנסים לפדות אותם.

כך או כך, כספים אלה שייכים באופן חוקי לציבור, אשר אינו מודע לקיומם ולא לגופים המחזיקים בהם, כמו חברות ביטוח, בתי השקעות ובנקים.

אנשים רבים גם עדיין אינם מכירים את הר הכסף, אך למי שמתעניין, אפשר למצוא לא מעט מידע על הר הכסף באתר של ארנלפד סוכנות לביטוח.

 

איך נוצרו כספים אבודים?

כספים אבודים יכולים להיווצר בדרכים רבות:

  • חיסכון ישן שההורים פתחו לכם ושכחו לספר
  • הפקדה של מעסיק ישן לפנסיה, שלא ידעתם על קיומה
  • חשבון בנק נשכח שלא בשימוש, אבל יש בו עדיין כסף

 

אלה רק חלק קטן מהדוגמאות. למעשה, ניתן לומר כי כמעט כל אדם בישראל יכול לגלות שיש לו סכום של כסף מסתתר לו אי שם בהר הכסף.

 

אז איך מוצאים את הכסף האבוד שלכם?

איתור כספים אבודים, שלכם, או של בן משפחה שנפטר באמצעות הר הכסף ניתן לבצע כדי לחפש אחר חשבונות בנק ופיקדונות רדומים, או כדי לחפש אחר חסכונות פנסיוניים.

מדובר בשתי פעולות חיפוש שונות, אבל כל חיפוש מצריך מכם פעולה פשוטה מאוד.

 

חיפוש אחר חסכונות פנסיוניים וביטוחי חיים הוא חשוב מפני שהוא מאפשר לכם לאתר כספים אבודים המסתתרים בקרנות השתלמות, קופות גמל, קרנות פנסיה, פוליסות ביטוח ועוד.

 

כל מה שנדרש מכם הוא להזין את מספר תעודת הזהות שלכם, לצד פרטים מזהים נוספים וללחוץ על כפתור החיפוש, כדי לקבל מידע מלא אודות כל אלה.

 

יחד עם זאת, יש גם מידע על כספים אבודים שאינו ניתן לאיתור על ידי הר הכסף ויש גם לא מעט אנשים שפשוט לא מסתדרים עם האינטרנט ומעדיפים שמישהו אחר יעשה עבורם את החיפוש. בדיוק לשם כך קיימות חברות שזהו התפקיד שלהן ולכן, מומלץ לפנות לחברה כזאת, אשר לרוב גובה עבור השירות סכום סימלי בלבד, כדי לגלות שיש לכם, אולי, אלפי שקלים אבודים, שאתם יכולים לפדות.

 

לסיכום

הר הכסף הוא יוזמה מבוכרת לאיתור כספים אבודים, אשר עומדת לרשות הציבור הרחב. זהו מנוע חיפוש קל לשימוש, אשר פתוח לכל תושבי המדינה ומאפשר להגדיל את ההכנסה בלי מאמץ.

הכסף שלכם מחכה לכם אי שם

 

אולי תאהבו גם את

מטבעות
מה היא קצבת שאירים

אחד היתרונות הגדולים שהחיים במדינה מתוקנת מזמנים לאזרחיה, הוא האפשרות שהמדינה מזמנת למי שבן / בת זוגו הלכו לעולמם, ליהנות מקצבת שאירים המשולמת לבן /

קראו עוד »