איפה ניתן לקנות מזוזות מעוצבות?

המזוזה היא חפץ יודאיקה שנמצא בכל בית יהודי בארץ ובעולם. תשמיש קדושה זה נתלה בכניסה למבנים, משרדים, בכניסה לבית ולחדרים. אנשים דתיים מקפידים לנשק את המזוזה לפני שהם נכנסים לבית בגלל הקלף הקדוש שיש בתוכה. במשך השנים התפתחה תעשיית המזוזות וכיום ניתן להשיג מוזות מעוצבות המתאימות לעיצוב הבית. איפה ניתן לקנות מזוזות מעוצבות – על כך במאמר הבא.

 

קצת על המזוזה

בכל בית יהודי נוהגים לתלות את המזוזה על משקוף הדלת או על הקיר בפתח הבית. תליית מזוזה היא מצווה ולכן מקבעים אותה גם בפתחים של החדרים ובשערים חיצוניים. בתוך המזוזה יש קלף שבו כתב סופר סת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות) את "שמע ישראל" ולכן היא נחשבת לתשמיש קדושה.

הקלף מגולגל, עטוף בניילון המגן עליו מלחות ומוכנס לתוך המזוזה. המזוזה עצמה יכולה להיות עשויה ממתכת, עץ, פלסטיק או בטון באורך של כ-12 ס"מ ולהפוך לפריט עיצובי בפתח הדלת. כיום ניתן להשיג מזוזות מעוצבות ודקורטיביות ולהתאים אותן לעיצוב הבית.

 

איפה ניתן לקנות מזוזה מעוצבת?

מזוזה מעוצבת במבחר דגמים וצבעים ניתן לרכוש באתר למוצרי יודאיקה או עיצוב הבית ולקבל אותה במשלוח עד הבית. אפשר לוותר על העמידה תור, החנייה והפקקים ולהזמין אותה בצורה מקוונת. תוך 14 ימי עסקים מקבלים מזוזה אלגנטית ומהודרת בעיצוב יוקרתי עם קלף כשר ופשוט תולים.

חשוב להקפיד שהקלף יהיה עשוי בידי סופר סת"ם ללא טעויות עם הדגש על 3 האותיות "שדי" שפירושן שומר דלתות ישראל. את התלייה של המזוזה מבצעים בטקס בו מברכים על קביעת מזוזה.

 

כיצד מתקינים מזוזה?

את המזוזה ניתן להתקין בפתחה של כל דלת או כניסה, למעט שירותים וחדר האמבטיה. ההתקנה מתבצעת על החלק הימני של המשקוף או הקיר בגובה של הכתף ובצורה אלכסונית לכיוון הפונה לתוך הבית או החדר. מאחר והקיבוע חייב להיות יציב וחזק באמצעות מסמרים או דבק, חשוב לרכוש מזוזה שיש לה דבק דו צדדי חזק או להשתמש במסמרי ברזל. כך היא תהיה בטוחה לאורך שנים ולא תיפול גם אם טורקים את הדלת בחוזקה.

 

היתרונות של בית מזוזה מבטון

בית מזוזה מבטון חייב כאמור להיות יציב. יחד עם זאת, הוא צריך להיות עמיד לפגעי מזג אוויר, לחדירת לחות, חומרי ניקוי, עש או צבע. הבטון הוא חומר גלם חזק השומר על כל הפרמטרים הללו ובנוסף ניתן לעצב אותו בצורה עדינה וסולידית או להותיר אותו במצבו הניטרלי מחוספס ותעשייתי.

לפיכך, מדובר על חומר אידאלי לבניית בית מזוזה. כמו כן, בשל חשיבות ומשמעות הקלף, מומלץ לבדוק אחת לשנה את הקלף ולראות שהוא לא ניזוק מסיבות שונות. לסיכום, כאשר בוחרים מזוזה מבטון אין צורך לבדוק את הקלף מאחר והיא תמנע כל נזק שחומר גלם אחר לא ימנע. מעבר לכך, אין להשוות את העיצוב של הבטון לחומרים אחרים.

דלת

אולי תאהבו גם את