כל הטיפים לסידור הבית לקראת האורחים בשבת

בפנטזיות שלנו, הבית שלנו תמיד נקי, מצויד היטב באוכל ושתייה, ומוכן לקבל אורחים – מתוכננים או בלתי צפויים.

במציאות, רוב הבתים זקוקים לקצת ניקוי ורענון לקראת שבת כדי להיראות במיטבם לפני שהאורחים מגיעים.

יום שישי תמיד לחוץ גם ככה וכדי לא להגיע לשבת באפס כוחות הנה כל הטיפים שאתם יכולים לדאוג להם לפני.

 

  1. לא צריך לנקות לבד, תעשו רשימה

מה יותר מגבש מאשר ההכנות לשבת כשלכל אחד יש את האחריות שלו כדי השאלה מתי שבת?  לא תרגיש כמו שעון הסטופר במאסטר שף. אפשר לרתום את הילדים למשימה ולהיעזר בהם במשימות קטנות שצריך לעשות אבל בורחות מהראש. נתחיל בכך שצריך לעשות רשימה מסודרת. יש הבדל אם מארחים חבר של הבן או את החמות.

 

  1. להתחיל בחדר שינה של האורחים

קודם כל לדאוג לצרכים הבסיסיים. לוודא שיש מספיק מיטות מצעים ומגבות לכל מי שמתארח ואפשר למצוא את המיטות ישר בבוקר. אם צריך להעיף דברים מהחדרים בהם יהיו האורחים זה הזמן. לפעמים אין חדר אירוח ויש צורך בריכוז הילדים לחדר אחד כדי לגרום לאורחים שלכם להרגיש הכי בנוח תוודאו שהילדים הוציאו הכל החדרים ולא יצטרכו להכנס לקחת משהו במהלך השבת.

 

  1. הסלון והמטבח חייבים להיות נקיים

לא צריך להגזים זה בסדר שהם ידעו שאתם חיים שם אבל בית נקי לפני שבת נעים גם אם אין אורחים. טיפ מעולה הוא לשים טיימר שעתיים לפני שבת שיאותת לכם מתי להתחיל לקפל את הבישולים האחרונים ולהתחיל לטאטא ולשטוף ככה יהיה לכם גם זמן לקבל את פניהם בנחת ולהתארגן בעצמכם לשבת.

 

  1. מיחם ושעון

זה אולי מרגיש כמו פרטים קטנים אבל בשבת יש כאלה שמקפידים על דברים שאילולא הם יכולים להרגיש לא בנוח. לדוגמא תדאגו שיש נייר טואלט חתוך בשירותים למי שרוצה. בנוסף שעון ברור בחדר השינה של האורחים כדי שלא יצטרכו לדאוג מתי לקום ומה השעה. הכי חשוב שימו הרבה מים במיחם שיהיה מים חמים לכל השבת וארגנו פינת קפה נעימה כדי שמתי שהאורח יקום יהיה לו מספיק מים לקפה ושהכל נגיש הוא לא יצטרך לחטט במגירות.

 

  1. ריח טוב זה תמיד טוב

ריח טוב תמיד עושה תחושה טובה ולקראת שבת אנחנו לא מדברים על בישום החדר עם לבנדר.  אלא על ריחות של שבת. אם יש לכם זמן ואתם אוהבים לעסוק בבישול ואפייה שימו את החלות בתנור ממש לפני שהאורחים מגיעים. זה משרה ריח של שבת שאין לו תחליף ומעורר את כולם לקראת השבת הקרבה.

 

לסיכום

היכ כיף להתארח בבית שלא לחוץ מהשהות שלכם, תזרמו לא הכל יהיה מושלם אבל שבת טובה תלויה באנשים בארוחות ובתחושת הקירבה.שתהיה לכם שבת מהנה!

 

אולי תאהבו גם את