המדריך השלם לקריאת דו"ח רבעון פנסיוני

הרבה מאיתנו מקבלים את דו"ח הרבעון הפנסיוני לתיבת הדואר ואפילו לא טורחים לפתוח אותו. זה לא קורה בגלל שלא אכפת לנו. זה יותר בגלל חוסר ההתמצאות בנתוני הדו"ח. כאן נסקור את נתוני הדו"ח הפנסיוני ותקבלו הדרכה שתסייע לכם להבין את נתוני הדו"ח.

 

מהו דו"ח רבעון פנסיוני?

החברה המנהלת את קרן הפנסיה שלכם צרכיה לשלוח אליכם דו"ח תקופתי המסכם את נתוני הקרן. חברת אלטשולר שחם פנסיה תשלח לכם דו"ח פנסיה אם היא זו שמנהלת את קרן הפנסיה שלכם, לצורך הדוגמא. הדו"ח משקף את הנתונים הנדרשים וכך אתם יכולים לדעת מה קורה עם הפנסיה שלכם. הדו"ח מסכם תקופה של 3 חודשים ואתם תקבלו אותו 4 פעמים במהלך שנה קלנדרית. הדו"ח יכול להגיע אליכם גם חודשיים לאחר סיום הרבעון אותו הוא מסכם.

הדו"ח מאפשר לכם לדעת את תנאי קרן הפנסיה שלכם ולבצע ניוד במקרה שזה ישתלם לכם. כדי לדעת אם כדאי לנייד קרן פנסיה חשוב לבצע השוואת נתונים. בלינק הזה תוכלו לבצע השוואת נתונים ולהגיע לקרן פנסיה משתלמת במיוחד.

 

מה כולל דו"ח רבעון פנסיוני?

הדו"ח כולל פירוט של הנתונים שהצטברו במהלך הרבעון. בנוסף, מעיון בדו"ח תוכלו לראות את גובה דמי הניהול שלכם על הכספים המצטברים, גובה הרווחים והתשואה שהושגה, מה גובה קצבת הפנסיה לה תהיו זכאים בהתאם לכספים שהצטברו בקופה עצמה. בדו"ח תוכלו לראות מה יהיה גובה הפיצוי שתקבלו במקרה ביטוחי ומה התרחש עם כספי הפנסיה שלכם ב-3 החודשים הללו.

 

מה דו"ח רבעון פנסיוני כולל?

מבנה הדו"ח מסודר יחסית ולכן קל גם ללמוד אותו. הוא כולל את גובה הקצבה במקרים ביטוחיים, תנועות שבוצעו בכספי קרן הפנסיה, גובה התשואה ופירוט מסלולי ההשקעה המובילים, גובה דמי הניהול המשולמים וגובה ההפרשות לקרן.

 

גובה הקצבה במקרים ביטוחיים

בחלק זה של דו"ח הפנסיה תוכלו לראות את גובה התשלום שתקבלו במקרה של אובדן כושר עבודה מלא או חלקי, קצבת הפנסיה שתקבלו ועוד. גם במקרה של מוות המוטבים הרשומים יקבלו קצבה. בחלק זה תוכלו לראות את גובה הקצבה המדויקת לכל מקרה ביטוחי.

 

תנועות שבוצעו בכספי קרן הפנסיה

בסופו של דבר יש מי שטוען שכאן החלק הארי של הדו"ח. כאן ניתן לראות כמה כסף היה בתחילת הרבעון ומה הסכום העכשווי שלו. הנתונים יכללו השקעות במסלולים שונים, משיכות כספים ותשלומים שונים. מנתונים המופיעים בחלק זה תוכלו להסיק את גובה הסיכון ואת רווחיות קופת הפנסיה שלכם.

 

גובה התשואה ופירוט מסלולי ההשקעה המובילים

לאחר פירוט הנתונים תוכלו לראות את הנתונים המציגים את אחוזי הסיכון של מסלולי ההשקעה המשולבים בקרן הפנסיה שלכם. לא כל אחד ירצה לסכן את כספי הפנסיה שלו בצורה משמעותית. בדקו את הנתונים היטב ושקללו את כדאיותה.

שטרות של יורו

 

אולי תאהבו גם את