מה הוא סכום החזר המס על אירוע חברה?

כל חברה בריאה יודעת שרווחתם של העובדים שלה צריכה להיות בפסגת סדר העדיפויות, שכן עובדים מרוצים הופכים את החברה לפרודוקטיבית ומצליחה. לכן, בשנים האחרונות חברות רבות שמות יותר ויותר דגש על המרקם החברתי של העסק, כולל הפקת נופשי חברה, אירועי חברה וימי כיף לעובדים.

אך מדובר בהוצאה לא מבוטלת, שתלויה בכמות העובדים ובאופי האירוע, וחשוב לדעת שלאחר הפקת האירוע, תוכלו לבקש החזר מס בגין ההוצאות.

 

תחום אפור עד לא מזמן

הפקת אירועי חברה הפכו כאמור לחלק בלתי נפרד מחוויית ההעסקה של עובדים רבים. לא מדובר רק באירועים גרנדיוזיים של חברות ההייטק הגדולות, אלא גם בערב גיבוש של צוות מורים, יום כיף של עובדי בנק ואפילו סדנת בישול בזום בשיאו של משבר הקורונה.

לכל אירוע אופי והוצאות משלו, אך הנקודה היא כי היחס השתנה לאירועי חברה מבחינת רשויות המס. אלה הבינו כי האירוע הוא בראש ובראשונה בא לטובתו של אותו עסק או אותה חברה ולעומדים בראשה, ולא מותרות של העובדים שעליהם לשלם בעצמם או דרך מעסיקיהם. לכן, על ידי הגשת כל הקבלות תוכלו לקבל עבור אירועי חברה החזר מס עכשיו.

 

השורה התחתונה תהיה של הרשות

חשוב לזכור שלא כל אירוע חברה יכוסה במלואו. לרשויות המס שמורה הזכות לבחון היטב את ההוצאות ולהחליט לכסות רק חלק מהוצאות האירוע, כמובן תלוי בגודלו ובאופיו. ישנם מספר פרמטרים עליהם יתבססו הרשויות, לרבות מס הכנסה וביטוח לאומי, בהחלטתן לכסות על ההוצאות השונות.

 

כמה שתתנו, כך תקבלו

הכותרת אמנם נשמעת מפוצצת, אך מתייחסת לבעלי חברה שהחליטו להשקיע באירוע החברה ובמקביל גם לתעד ולשמור את הקבלות וההוצאות של האירוע. ככל שהתיעוד יהיה מדויק ומפורט יותר של כל תשלומי הספקים, השכרת החללים ושקלול כל ההוצאות, כך לרשויות תהיה תמונה מלאה ומפורטת שתעניק להן את המידע הדרוש שיעזור להן להחליט על גובה ההחזר. סביר להניח שככל שתשקיעו בעובדי החברה ובאירוע עבורם, כך יבואו לקראתכם הרשויות בדמות החזר מס.

 

עד מאות אלפי שקלים

בסופו של דבר, החזרי המס בגין אירוע חברה יכולים להגיע לעד מאות אלפי שקלים, תלוי בגודל האירוע. ישנם משתנים שישפיעו על גובה ההחזר, כמו למשל- כמות המשתתפים (האם מדובר במשפחות העובדים או רק בני זוג, או רק העובדים עצמם), חוזים מול ספקים כמו חברות קייטרינג וציוד הגברה וסאונד, עלות תוכנית אומנותית ועוד.

 

השקעה בעובדים היא השקעה בחברה

הדבר הכי חשוב שניתן לקחת מהעלייה בתדירות אירועי החברה בישראל, היא ההבנה העמוקה שעובדים מרוצים יבואו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר וירימו את החברה בה הם עובדים לגבהים חדשים. כעת לא מדובר רק בתמריץ לסייע לחברה, אלא הפקת אירוע חברה תזכה גם בהחזרי מס שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים. השקעה משתלמת.

סכום החזר המס עבור אירוע חברה

אולי תאהבו גם את