מה הזכויות שלך במס שבח ואיך לקבל אותן?

לכל מדינה מסודרת בעולם יש מערכת מס ברורה. מערכת זאת מתאפשרת הודות למוסדות המדינה ולחוקים שונים, שמסדירים באופן כולל את גביית המס. בישראל, אחד מהמיסים שאנו נדרשים לשלם הוא מס שבח עבור מכירה של נכס מקרקעין כלשהו. לא רבים יודעים זאת, אך לנו, בתור אזרחים, יש כמה זכויות במיסוי שבח. כך תוכלו לקבל אותן.

 

תשלום מס שבח

כל אזרח שמוכר את הזכויות שלו בנכס מקרקעין מסוים, מחויב בתשלום מס שבח. החוק קובע שנכס מקרקעין הוא נכס שלא ניתן להזיז או לנייד אותו בשום צורה או באופן מעשי. לכן, דירת מגורים, בניין, מחסן, קרקע או מגרש מסוים הם נכסי מקרקעין. תשלום מס שבח על מגרש בירושה שמתקבל, אינו שונה יותר מדי בעיני החוק מאשר תשלום מס שבח על דירה מגורים שנמכרה.

מס השבח עומד על 25% מהרווח שנוצר במכירת נכס כזה, כלומר מההפרש בין המחיר המקורי של הנכס לבין ההכנסה שהתקבלה במכירתו.

מס שבח

זכויות הנגזרות מהחוק

כפי שכבר הבנו, כל אזרח צריך לשלם מס שבח על קרקע, על דירת מגורים או על מבנה שהוא מוכר. למרות שיש חובה חוקית לשלם את המס הזה, התעמקות בחוק מלמדת אותנו כי לנו, האזרחים, יש זכויות ענפות בכל מה שקשור למס שבח. מימוש הזכויות הללו יכול להטיב איתנו מאוד מבחינה כלכלית.

 

פטור ממס שבח

הדבר הראשון שצריך לדעת על זכויות במס שבח, הוא שישנם אזרחים שכלל לא צריכים לשלם מס שבח. חלק מהאזרחים פטורים מתשלום מס שבח. ישנם כמה סוגי פטורים מתשלום מס שבח. למשל, מי שקיבל דירה במתנה לא יצטרך לשלם שבח בחלק מהמקרים, כמו גם מי שמוכר דירה לצורך מעבר.

 

פריסת מס שבח

מס שבח עשוי להגיע לסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, וזאת עקב עלית המחירים בשוק הדיור בעשור האחרון. החוק מאפשר לפרוס את מס השבח על פני כמה שנים, דבר שעשוי להקטין את גובה התשלום שלו.

מס שבח

תמ"א 38

תמ"א 38 היא תוכנית המתאר הארצית להתמודדות עם רעידות אדמה. בתוכנית זאת, יכולים לקבל דיירים של בניין ישן דירה חדשה ומשופצת, כשהבניין שלהם משופץ גם הוא בפני רעידות אדמה, מה שמעלה את ערך הדירה. בתנאים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס שבח על עליית ערך זו.

 

תכנון מס בעת קבלת דירה בירושה

כל אדם יכול להוריש נכסים שהיו בבעלותו באמצעות צוואה. אדם שהחליט להוריש דירה אחת למשל, למספר אנשים, יכול לגרום לכך שהם יצטרכו לשלם מס שבח. באמצעות תכנון מס חוקי ניתן למנוע תשלום זה.

 

סיוע מעורך דין מקרקעין

בכל חוק מסתתרות לא מעט זכויות משמעותיות. כך גם בחוקי המס, הקובעים את תשלום מס השבח בעת מכירת נכנס מקרקעין. סיוע מעורך דין מקרקעין יוכל לאפשר לכם לממש את אחת הזכויות הרלוונטיות אליכם.

מס שבח

אולי תאהבו גם את