מי זכאי להחזרי מס בארצות הברית?

צמד המילים "מס הכנסה" מצליח לעורר אצל מרבית האנשים תחושות של חשש ודאגה, על אחת כמה וכמה כשמדובר ברשות המיסים האמריקאית, הנחשבת לאחד הגופים הממשלתיים החזקים בארה"ב. יחד עם זאת, בלא מעט פעמים דווקא מתברר כי מגיע לנו החזרי מס

 

חובת דיווח המס

תשלומי מיסים מהווים נדבך חשוב בתקציב המדינה, כך שרשות המיסים בארה"ב פועלת לאכיפה מוגברת ומעקב אחר חובת תשלום המיסים של אזרחיה. אחד המאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקאית, היא חובת הדיווח הרחבה.

חובת הדיווח למס הכנסה נחשבת לרחבה במיוחד בארה"ב, כשהיא אינה עושה הבחנה בין שכירים לעצמאים וחלה גם על אזרחים אמריקאים (גם אם לא מתגוררים בשטח ארה"ב) וגם על תושבים זרים בעלי הכנסה בארה"ב.

 

החזרי מס – גם אם לא שילמתם מס הכנסה!

תחולת חובת הדיווח הרחבה כאמור, חלה על רף הכנסה מסוים ( כפי שתוכלו לראות בדיוק באתר https://masamerica.co.il ) כאשר ישנם מספר מצבים בהם על אף שלא חלה חובת הדיווח, אזרחים רבים בוחרים שכן לדווח על הכנסותיהם, שכן על פי החוקים הפדראליים בארה"ב, ישנן הטבות מס שונות, חלקן אף מגיעות גם לאלו שלא שילמו מס הכנסה.

החזרי מס אלו יכולים להגיע בקלות לסכומים משמעותיים, כך שגם אם לא חלה עליכם חובת הדיווח, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תבחן ותוודא האם מגיעים לכם כספים מרשות המיסים האמריקאית.

 

הזכאים להחזרי מס בארצות הברית

חוקי המדינות השונות בארה"ב מגדירים קריטריונים שונים וכן רמות הכנסה שונות המזכים בהחזרי מס, כאשר עיקרי החזרי המס בארה"ב הם:

  • החזר מס בגין ילדים

במידה ויש לכם ילדים עם מספר זיהוי אמריקאי, ייתכן בהחלט ומגיע לכם החזר מס עד לגובה של 1,000 $. החזר זה הוא תלוי רמת הכנסה ומגיע אף לאזרחים אמריקאים המתגוררים מחוץ לארה"ב.

  • החזר מס לאקדמאיים

החזר מס נוסף שניתן לקבל הוא החזר מס בגין הוצאות ללימוד תואר ראשון בכל מוסד אקדמי מוכר ועד לסכום של 1,000 $. ניתן לקבל החזר זה גם עבור ילדים, כאשר החזר זה תלוי רמת הכנסה וגיל.

  • החזר מס בגין הכנסה נמוכה

הכנסה נמוכה מהווה אף היא קריטריון לקבלת החזר מס, כשהיא מגיעה לאזרחים אמריקאים שהתגוררו לפחות 6 חודשים בארה"ב בשנת המס האחרונה.

 

כיצד מקבלים החזר מס?

את החזרי המס השונים המגיעים לכם ניתן לקבל באופן עצמאי באמצעות יצירת קשר עם רשות המיסים האמריקאיות ומילוי טפסים ייעודיים. יחד עם זאת, מומלץ להיעזר בחברה מקצועית כדי לוודא את זכאותכם. תהליך קבלת החזרי מס עם חברה מקצועית, הנעזרת בשירותיהם של רואי חשבון המתמחים בדיני המס בארה"ב, תבטיח לכם בדיקה מהירה ומהימנה ומילוי מדויק של הטפסים, עד לקבלת מלוא הסכום המגיע לכם.

 

לסיכום

ניתן לקבל החזרי מס מרשות המיסים האמריקאית בגין הכנסה נמוכה, ילדים, זכאות לתואר אקדמאי ראשון ועוד. כדי לוודא את זכאותכם ולקבל את מלוא הסכומים המגיעים לכם, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את