תהליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה בכמה צעדים פשוטים

 מי שעוסקים בתחום מס הכנסה יודעים שיש אזרחים רבים שאינם יודעים כי הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. המידע הגיע לאוזנינו והגענו למסקנה כי אנחנו לא ניתן לעניין להימשך. את המדריך הנוכחי כתבנו כדי להעלות את המודעות בנושא וגם כדי לאפשר לכם, הקוראים לדעת איך תוכלו להוציא אישור לפטור ממס הכנסה בקלות ובמהירות. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע בנושא.

 

תהליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה בכמה צעדים פשוטים – השלב הראשון

בשלב זה עליכם לבדוק שאתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. שכן, ישנם אנשים מסוימים שזכאים לפטור זה. כדי שתוכלו לבדוק את העניין באופן ראשוני, עליכם לבחון אם אתם עומדים באחת או יותר מההגדרות הבאות:

  1. אם אתם בעלי תעודת עיוורון
  2. אם נקבעה לכם נכות בשיעור של כ – 100 אחוז
  3. אם נקבעה לכם נכות זמנית בשיעור של כ – 90 אחוז
  4. אם נקבעה לכם נכות משוקללת בשיעור של כ – 89 אחוז

ראוי לציין כי לא פעם, אנשים סבורים כי הם זכאים לקבלת הפטור, אך בסופו של דבר הם מגלים כי התאמת הנכות שלהם מוגבלת לעד 184 יום. אם זה המצב ויש לכם נכות זמנית, גם אם מדובר בכ- 100 אחוז, אתם לא זכאים לקבלת הפטור.

 

תהליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה בכמה צעדים פשוטים – השלב השני

אם הגעתם לשלב הזה, אתם כנראה זכאים לקבלת הפטור. כעת, אתם צריכים לפנות אל חברה שבקיאה בנושא. ישנן חברות שמלוות את האנשים שצפויים לקבל בסופו של דבר אישור פטור ממס הכנסה. מדובר בחברות שיש בהם גורמים מוסמכים שמכירים את התחום על כל בוריו. באותו זמן, עליכם לגשת אל פקיד השומה בעיר המגורים שלכם ולמלא טופס לבקשת פטור ממס הכנסה.

 

תהליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה בכמה צעדים פשוטים – השלב השלישי

אם יצרתם קשר עם החברה שצוינה בשלב הקודם, נותר לכם רק שלב אחרון ופשוט – להגיע אל הוועדה הרפואית. בוועדה זו תפגשו מומחים מתחומים שונים. בדרך כלל מדובר ברופאים, פסיכיאטריים, עובדים סוציאליים וכו'. הם ידרשו מכם את המסמכים הדרושים (מדובר בדרך כלל בתעודת עיוור אם יש ברשותכם או במסמכים אחרים שמציגים את הנכות שלכם). החברה שעמה יצרתם קשר, תכין אתכם היטב לקראת הועדה ותציג בפניכם את כל המידע שאתם צריכים כדי לקבל את הפטור המיוחל.

 

תהליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה בכמה צעדים פשוטים – הסיום

אם יישמתם את השלב הקודם, אז הליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה הגיע לסיומו. כעת, אתם יכולים פשוט להמתין לאישור שיישלח אליכם בדואר שיציין כי אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

לסיום

עד כאן הפירוט אודות הליך הוצאת אישור פטור ממס הכנסה ב- 3 צעדים פשוטים, מאחלים לכם בהצלחה!

תעודת פטור ממס הכנסה

אולי תאהבו גם את