כיצד ניתן להאריך את חייהם של חולים בסרטן?

מחלת הסרטן על סוגיה השונים ותכונותיה לא תעלם בקרוב, כך שלצערנו אנו נאלצים להמשיך ולהתמודד עם גידולים סרטניים. יש המון שלבים חשובים בטיפול והבראה מסרטן – הבחנה של הופעת סימנים ותסמינים. אבחון סוג הגידול הספציפי ומקורו בגוף וכמובן טיפולים שונים עד להחלמה מלאה ככל האפשר. אך מלבד זה, איך ניתן בימינו להאריך את חיי החולים בסרטן?

 

סוגי סרטן

ישנם המון סוגי סרטן שונים. בשביל להבין מה הם ואיך משפיעים על הגוף (ובסוף לגלות איך להבריא) צריך קודם כל לחקור על סוגם, מקורם בגוף וצורת היווצרותם. הגידולים הסרטניים מחולקים לקבוצות שונות: זה יכול להיות הפרדה בין גידולים ממאירים או גידולים שפירים, גילוי של האם הסרטן הוא ראשוני (כלומר פשוט התפתח בגוף) או שניוני (התפתח מגרורה של גידול קטן יותר ואחר, לדוגמה).

סוגי הגידולים מחולקים לפי דברים שונים ונוספים. יש סוג גידולי מוח, למשל, שמתייחס ספציפית לכל אלה שמקורם בתאי הגלייה במוח. בעקבות המידע על המקור של הגידול ומידע נוסף על סוגו חברות כמו נובוקיור יכולות לטפל בסרטן בצורה ספציפית יותר.

 

גידול סרטני ממאיר ושפיר

רבים שואלים את עצמם בעת התייחסות לגידולים הסרטניים השונים מה ההבדל בין גידול ממאיר וגידול שפיר. ובכן, יש כמה הבדלים בין סוגי הגידולים אבל בהתייחסות רחבה יותר ניתן לשים לב להבדל העיקרי ביניהם – גידול ממאיר מסוגל לשלוח גרורות ולהתפשט בעוד גידול שפיר לא יכול. זה חשוב להתייחסות לגידול, שכן גידול ממאיר מסכן יותר את המטופל ויכול להשאיר תאים סרטניים באזורים אחרים בגוף, לכן צריך לשים לב לנושא.

 

איך ניתן להאריך חיים של חולי סרטן?

הארכת חייהם של חולי סרטן היא אינה דבר פשוט, אך יש כמה דברים שניתן לעשות בגזרות השונות על מנת להביא להארכת אורח חייהם. דבר ראשון ואפשרי מתקשר לאבחון – בהמון מחלות, לא רק סרטן, גילוי מוקדם משפיע משמעותית על יכולת הענקת טיפולים יעילים יותר ועקירת המחלה בשלביה הצעירים והפחות חזקים.

תשומת לב לסימנים ותסמינים חריגים, בדיקות תקופתיות והתחשבות בגורמי סיכון קיימים (גיל מבוגר, היסטוריה של סרטן במשפחה ועוד) – כל אלה מסוגלים להוביל לאבחון מהיר יותר, ובכך גם להארכה משמעותית של חיי החולה.

דבר שני ונוסף שיכול לעזור בהארכה של חיי חולי סרטן זה טיפול טוב – המון אנשים חוששים לקחת טיפול חדשני יותר או לנסות משהו מעבר לנורמה של הטיפולים השגרתיים, עד שזה מאוחר. המון סוגי סרטן שונים כבר מטופלים היום בטיפולים שמיועדים לסוג הסרטן הספציפי, כך שהטיפול הרבה יותר ממוקד ויעיל – מה שמועיל משמעותית בהארכת חיי החולה.

 

לסיכום…

יש המון סוגי סרטן שונים, מחלות קשות ומסוכנות, אבל כל עוד מאבחנים כמה שיותר מוקדם – לא מתעלמים משום סימן אפשרי ובודקים אפילו בשביל להסיר דאגה – ודואגים כמובן לטיפול ראוי ומדוייק למחלה, אורך חיי החולים יכול לגדול.

חולי סרטן

אולי תאהבו גם את