אילו עמותות עוזרות לבעלי נכות או עיוורון?

אם לכם או לאחד מבני המשפחה שלכם יש בעיה רפואית שגורמת לנכות או עיוורון, דעו שאתם לא לבד בהתמודדות הלא פשוטה. ישנן שלל עמותות וארגונים שמטרתם לסייע לכם בכל דבר שתצטרכו, ולהקל במעט את שגרת החיים שלכם. הבאנו לפניכם מספר עמותות שכאלו, אך כאמור ישנן עוד עמותות רבות נוספות.

עמותות שמסייעות לעיוורים

המרכז לעיוור בישראל

המרכז לעיוור הוא ארגון גג, שמאגד בתוכו את כל הארגונים שפועלים על מנת לסייע לעיוורים בישראל. מטרת הארגון הוא לדאוג לשילוב מלא של בעלי עיוורון בחברה הישראלית, לקדם את זכויותיהם ולייצג אותם בפני הרשויות.

 

האגודה למען העיוור

האגודה פועלת בעיר תל אביב יפו כבר למעלה מ-60 שנים, ומטרתה לסייע לעיוורים ולקדם את מעמדם וזכויותיהם בחברה הישראלית. האגודה מפעילה מועדון חברתי שיקומי, שמשמש כבית חם עבור עיוורים רבים שמעוניינים במפגשים חברתיים ופעילויות העשרה, וכן מפעילה מפעל מוגן ומותאם לעיוורים על מנת להעניק מסגרת תעסוקתית מוגנת.

 

ארגון אלי"ע

זהו ארגון שמתמקד בפעילותו בתינוקות וילדים עיוורים ובעלי לקות ראיה, מגיל חצי שנה ועד גיל שש. הארגון מארגן פעילויות רבות וטיפולים ייחודיים עבור הילדים, ומעניק גם שירותי תמיכה למשפחות.

 

עמותות שמסייעות לנכים

עמותת אהב"ה

העמותה פועלת על מנת לדאוג לרווחתם של נכים ברחבי ישראל, בכל גיל ומכל דת ומקום מגורים. העמותה נותנת תמיכה וליווי לנכים ובני משפחותיהם, עוזרת בהתמודדות אל מול שגרת החיים היום יומית ואף מייצגת גופים וארגוני נכים מול ערכאות משפטיות.

 

עמותת איל"ן

עמותת איל"ן מטפלת בילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות שונות – כמו שיתוק מוחין, ניוון שרירים, שיתוק גפיים ועוד. העמותה פועלת על מנת לשקם ולסייע לבעלי המוגבלויות הפיזיות להשתלב בחברה כמו כל אדם אחר, מסייעת ברכישת ציוד מתאים ואביזרי שיקום, מציעה אפשרויות תעסוקה לבעלי מוגבלויות שלא יכולים להשתלב בשוק העבודה ועוד.

 

ארגון נכי צה"ל

בישראל ישנם כ- 50 אלף אנשים המוגדרים כנכי צה"ל, שנושאים על גופם פגיעות שונות שנגרמו להם בעקבות מלחמות ואירועים ביטחוניים שונים שהיו במדינה. ארגון נכי צה"ל מאגד את כל אותם אנשים, ומטרתו לדאוג לשיקומם ולשמור ולקדם את זכויותיהם.

 

דעו את זכויותיכם – הקלות והחזרי מס

במידה ואתם או אחד מבני משפחתכם הוא בעל נכות או עיוורון, תוכלו לקבל מהמדינה הטבות כלכליות שונות. אדם שנושא תעודת עיוור, או אדם שנכותו הוגדרה כצמיתה בשיעור של 100% זכאים לפטור אוטומטי מתשלום מס הכנסה.

ישנן הטבות שונות שניתנות בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לכל אדם ובהתחשב במצבו הפיזי והרפואי. לכל המידע המלא בנוגע לאותן הטבות וזכויות, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. חשוב שתהיו מודעים לכל הזכויות שמגיעות לכם, על מנת שתוכלו להקל (ולו במעט) על מצבכם ולא להיות טרודים בעניינים הכלכליים.

 

נכות

אולי תאהבו גם את