האם חשוב שנעלי צעד ראשון יהיו אורטופדיות?

שאלה זו מטרידה הורים רבים כאשר הם מגיעים לשלב בו התינוק שלהם כבר צריך נעלי צעד ראשון.

מתוך רצון להעניק לילדים שלנו את הכי טוב שיש, אנו נוטים לחשוב שאם הנעל אורטופדית ויקרה, היא המתאימה ביותר.

האם באמת חשוב שהנעליים הראשונות של התינוק יהיו אורטופדיות?

 

נעלי צעד ראשון – בשביל מה?

כל עוד זה אפשרי, הדבר המומלץ ביותר הוא לתת לתינוק שלכם לתרגל את היכולת ללכת ברגליים יחפות. זהו המצב הטבעי והאידיאלי ביותר, בו יכול התינוק לחוש את המשטח עליו הוא עומד, וכך גם קל לו יחסית לעמוד בצורה יציבה. במקרים מסוימים, אנו רוצים לתת לתינוק שלנו את האפשרות לפזז וללכת, אך אין אנו יכולים להרשות לו להסתובב ברגליים חשופות, מאחר והרצפה זרועה בסכנות ובחפצים שעלולים לפצוע אותו. בדיוק במצבים הללו תוכלו לנעול לילדכם את נעלי הצעד הראשון שלו.

 

איך לבחור נכון את הנעליים הראשונות

אין צורך לחפש את הנעליים היקרות ביותר, או האורטופדיות, או אלו המיוצרות על ידי מותג מוביל. נעלי צעד ראשון הן יכולות להיות כל נעל פשוטה וזולה שתמצאו, כל עוד היא עונה על מספר קריטריונים, אותם נפרט כעת.

 

סוג הנעל

נעלי צעד ראשון צריכות להיות נעליים רכות, שלא יפעילו לחץ על אצבעות הרגליים, ושלא יהיו צרות ולוחצות לכפות הרגליים. על הנעל להגן על רגלי הפעוט, אך מצד שני לאפשר לכפות רגליו מרווח לגדול ולהתפתח באין מפריע. בנוסף, סוליית הנעל צריכה להיות גמישה, באופן כזה שאם תפעילו עליה לחץ הנעל תתקפל. המטרה היא שהתינוק יכול להמשיך ולבצע את כל טווח התנועות האפשריות, בדיוק כמו שהיה עושה ברגליים יחפות.

 

מידת הנעל

את מידת ההתאמה של מידת הנעל בודקים כאשר הילד נועל את הנעליים בעמידה, ובעזרת לחיצה על חרטום הנעל מוודאים שנשאר רווח של אצבע בין אצבעות הרגליים לסוף הנעל. אין שום סיבה טובה לקנות נעל מעט גדולה יותר שתחזיק לאורך זמן, מכיוון שנעל גדולה מידי פוגעת בהליכה.

 

אורטופדיות או שלא?

התשובה היא שלא. תינוקות אינם זקוקים למדרסים, אלא אם כן ישנו צורך ספציפי ומאובחן. כפות הרגליים של תינוקות בשלב זה הן ישרות, ולכן רצוי שהרפידה הפנימית של הנעל לא תהיה עם בליטות. בנוסף, רבים מההורים חושבים כי נעליים גבוהות יגנו יותר על הרגליים של הפעוט, אך דווקא הן עלולות להקשות עליו ולחסום את טווח התנועה של הקרסול שלו.

 

לסיכום

אם מבינים מהי המטרה של נעלי הצעד הראשון, אפשר להסיק כי אין באמת צורך בנעליים אורטופדיות בשלב זה בחיים. יש לאפשר לתינוק ללכת יחף כל עוד הוא יכול, אך כאשר אנו רוצים לתת לו ללכת מחוץ לבית ובמקומות בהם יש להגן על כפות רגליו, אפשר לנעול לו את צעדי הנעל הראשון. נעלי הצעד הראשון הן נעליים רכות וגמישות, המאפשרות לכף הרגל טווח תנועה רחב ומלא, ואינן לוחצות על כף הרגל כדי שלא להגביל את התפתחותה.

 

נעל צמר

אולי תאהבו גם את