איך לעבוד עם עץ? 3 טיפים חשובים

מזה מאות שנים שהעץ נמצא בשימוש האדם לצרכים שונים, כשאחד השימושים המרכזיים הינו בנייה של מוצרים, רהיטים ומכשירים שונים לצרכים היום יומיים. בין מוצרי העץ שנמצאים בשימוש יומיומי נמנים שולחנות, ארונות, שידות, מוצרי גינה ועוד. לעץ יש שימושים רבים, ולנוכח חשיבותו, נציג במאמר זה שלושה טיפים חשובים לעבודה עם עץ.

 

טיפ ראשון – בחירת סוג העץ

כמו שכולנו יודעים, יש זנים שונים של עצים, וכפועל יוצא ישנם סוגים שונים של עצים לעבודה. הטיפ הראשון הינו לבחור את סוג העץ המתאים לסוג העבודה שאתם מבצעים. לא בהכרח שלסוגי עבודה שונים יתאימו אותם סוגי עצים. למשל, לצורך בניית ארונית מטבח ייתכן שנבחר בסוג עץ כלשהו אשר יהיה שונה בתכלית מסוג העץ שנבחר עבור בניית ריהוט גן וחצר. הסיבה להבדלים נובעת מהמיקום שבו יוצב הרהיט, כלומר בחוץ וחשוף לפגעי מזג האוויר לעומת פנים הבית, השימוש בו והעומס שיופעל עליו, ועוד.

 

טיפ שני – תכנון מוקפד

כבכל עבודה מורכבת שיש בה מספר רב של שלבים אשר נבנים אחד על גבי השני, בעבודות עם עץ חשוב במיוחד לתכנן בקפידה את שלבי העבודה. הסיבה לכך הינה הרצון להימנע מאותם מקומות של חוסר ודאות לגבי הפעולה הבאה, בכדי להימנע ממצבים של אלתורים וכד'. במצב בו אנו מאלתרים, ככל שאנו בעלי פחות ניסיון בתחום, אנו יכולים לחשוף את העבודה שלנו לפגעים ובנייה שאינה נכונה, אשר תתברר לנו רק בסוף העבודה כשנתחיל להשתמש ברהיט. לכן, תכנון מוקפד ומדוקדק של כל שלב ושלב בעבודה יסייע לנו לעבוד עם העץ בצורה המיטיבה ביותר שביכולתנו. תוצר לוואי חיובי של עבודה מתוכננת ומוקפדת הינו כמובן חיסכון בעלויות, כיוון שאנו נבזבז פחות עץ על פעולות שגויות וכך נחסוך בחומר הגלם שלנו, הרי הוא העץ.

 

טיפ שלישי – פשוט וקל

עבודה עם עץ יכולה לייצר פחות או יותר כל רהיט שאתם יכולים לחשוב עליו, פשוטים ומורכבים כאחד. ניתן לבנות שרפרף או כיסא קטן מעץ, שזו יחסית עבודה קלה ופשוטה לביצוע. ניתן לבנות מזנון טלוויזיה גדול מעץ מלא עם חללי אחסון רבים, שזו עבודה מורכבת יותר בצורה משמעותית, הן מבחינת הזמן, כמות המשאבים והמנגנונים השונים המשולבים בתוך העץ. לכן, כשעובדים עם עץ, חשוב להתחיל מהקל והפשוט ולאט לאט להתקדם אל העבודות המורכבות יותר, כתלות בכמות הניסיון שתצברו. עבודה הדרגתית תסייע לכם ללמוד ולתרגל את היכולות שלכם, להכיר סוגי עצים שונים, להבין לאילו עבודות הם מתאימים, וככלל, ללמוד ולהתמקצע יותר ויותר.

 

לסיכום

עבודה עם עץ יכולה להיות פשוטה, יעילה ומועילה, ומאידך יכולה להיות גם מורכבת וקשה. ככל שמבצעים זאת בצורה הנכונה, בהתאם לטיפים שהוצגו כאן וכמובן לטיפים נוספים הקיימים בתחום, כך העבודה יכולה להיות נוחה, יצירתית, אפקטיבית ומספקת.

 

אולי תאהבו גם את