איך לתחזק בריכה ציבורית בצורה הטובה ביותר?

חודשי הקיץ החמים מושכים משפחות ישראליות רבות המעוניינות להתרענן – אל הבריכות הציבוריות הנעימות.

ריבוי המבקרים בבריכות מצריך תחזוק מתמיד ויעיל. אז איך הכי כדאי לתחזק אותן?

 

רישיון משרד הבריאות

בראש ובראשונה בריכות ציבוריות מחויבות לעמוד בתנאי האחזקה של משרד הבריאות ולהחזיק ברישיון מטעם המשרד. לאחר קבלת רישיון העסק, תצטרכו לקבל רישיון תברואתי ולוודא שאתם עומדים בתנאים הללו בהתאם להנחיות. הנחיות משרד הבריאות ועמידה בתנאיהם יסייעו לכם בתחזוק הבריכה ושמירה על תקינותה. עמידה בתנאים גם תוודא שלא יברכו לכם הלקוחות.

 

חיטוי המים

חיטוי מי הבריכה הינו הדבר המרכזי בתחזוק הבריכה הציבורית שבבעלותכם. כדאי (ואף חובה) להתקין בבריכה מערכת טיפול במים הפועלת גם לסינון המים וגם לחיטוי שלהם באופן מתמיד. בנוסף, מרבית המערכות יכללו גם מערכות בקרה ממוחשבות שינטרו אחרי מדדי האיכות הפיזיקליים והכימיים של המים. חומר החיטוי הנפוץ ביותר הינו כלור, אך ניתן להשתמש גם בברום ובחומרים נוספים. שמירה על מים מחוטים תמנע מכם את הצורך להחליף מים לעיתים תכופות.

 

בדיקות המים

כדי לבדוק לעיתים תכופות את איכות המים בבריכה, בעיקר בזמן שיש מתרחצים רבים. ככל שתרבו לבדוק את איכות המים בבריכה, כך תוכלו לעקוב אחר זיהומים והצטברות לכלוכים בצורה יעילה יותר ולתת מענה מהיר. אם אתם רואים שהמים מתחילים לצבור לכלוך וזוהמה, כדאי לנקות כמה שיותר מהר, כך שניקוי המים יהיה מהיר יותר ולא תיאלצו להוציא מתרחצים. ישנם שני סוגי בדיקות – בדיקות מיקרוביולוגיות הנשלחות למעבדה ספציפית, ובדיקות מהירות לבדיקה אחר איכות פיזית וכימית של המים, הנעשות בצורה עצמית. מומלץ לבצע את הבדיקות המהירות כל 3 שעות.

 

פתיחה וסגירת יום

כדאי לדאוג לנקות את הבריכה בכל יום, גם בעת הפתיחה שלה וגם בסוף היום לאחר שאחרון המתרחצים עזב. ככל שתנקו את הבריכה יותר, כך תוכלו לשמר את המים שבתוכה וכן תמנעו שחיקה של החומרים מהם היא מורכבת. בנוסף, ניקיון פעמיים ביום יהיה מהיר יותר מאשר ניקיון אחת לכמה זמן, כאשר בזמן הזה הצטבר הרבה לכלוך. הקפידו לנקות גם את דפנות הבריכה וגם את התחתית, ואל תשכחו את תעלות הניקוז. תוכלו להשתמש בעזרים שונים לניקוי הבריכה, החל מרשת לתפיסת הלכלוך, ועד לרובוט שינקה באופן אוטומטי. המתרחצים בבריכה שלכם רק יודו לכם.

 

הציבו מקלחות

מקלחות בכניסה לבריכה יעודדו את המתרחצים לשטוף עצמם לפני שנכנסים לבריכה. ככל שמתרחץ יהיה נקי יותר בטרם כניסתו למים, כך פחות ילכלך את הבריכה.

 

לא רק הבריכה עצמה, גם הסביבה חשובה

ניקיון הבריכה עצמה חשוב מאוד, אבל אם תרצו לייעל את תחזוק הבריכה ולשמור על מימיה נקיים, כדאי גם להסתכל מסביב. מעבר לכך שאף מתרחץ לא אוהב לשבת בדשא מלוכלך מסביב לבריכה, הלכלוך הזה ימצא את דרכו בקלות בתוך הבריכה. כדאי לדאוג לנקות את המדשאה והרצפה המקיפות את הבריכה באופן מתמיד ובכך למנוע מלכלוך להיכנס לבריכה.

 

איש שוחה

אולי תאהבו גם את

אינסטלטור עד הבית
פתיחת סתימה באמבטיה

סתימה באמבטיה יכולה להיות בעיה מטרידה אשר תפגע לכם בשגרה היום יומית ואף עלולה להוות סכנה בטיחותית ותברואתית. לא תמיד יהיה קל לפתוח סתימה באמבטיה

קראו עוד »
האם אפשר ליצור חשמל ממים?

יצירת חשמל כיום, מתאפשרת על ידי מגוון שיטות שונות ועשויה להיווצר תחת אמצעים טכנולוגיים מתאימים גם מתנועתה של הרוח, מהאנרגיה של השמש ואף מתנועת המים.

קראו עוד »