עבודות בנייה לגובה – כך ניתן להביא הישגים בקצב העבודה

כשעוסקים בעבודות בנייה לגובה מחפשים דרכים יעילות שיגבירו את קצב העבודה וביחד עם זאת יהיו בטיחותיות. אלו מתקנים יסייעו לכך ומה היתרונות שלהם? – על כך במאמר הבא.

 

מתקני הרמה לגובה

בין אם עובדים בשיפוץ בקומות הגבוהות ובין אם בבנייה ישנן דרכים יעילות המשפרות את ההישגים בעבודה הן מבחינת הזמן והן מבחינת האיכות.

בעבר הסולמות שימשו כדרך הגעה לגובה כאשר היה צריך לאטום את הגג או לשפץ טיח מחוץ למבנה בקומות הגבוהות. עם השנים הבינו שזוהי דרך מסוכנת ולא יעילה המבזבזת משאבים רבים ולא פעם אנשים נפגעו מנפילות וכיוצא בזה.

כיום ישנם מתקני הרמה שונים ומקצועיים באמצעותם ניתן לעבוד בגובה מבלי להסתכן. באתר https://www.lifter.co.il/מתקני-הרמה תוכלו לקבל מידע נוסף בנושא.

 

היתרונות של מתקני הרמה לגובה

כשמדובר על מתקני הרמה חדישים לגובה הכוונה למתקנים חשמליים שניתן לנייד או לקבע בהתאם לצרכים.

אלו פתרונות לנשיאת ציוד כבד ועובדים בשטח פתוח או סגור שאין צורך לתדלק במידה ובוחרים במתקן חשמלי. אומנם ישנם גם מתקנים העובדים על דיזל אך הם מתאימים לצרכים אחרים.

מתקני ההרמה מסוגלים לשאת משקל של עד 230 ק"ג בהתאם לדרישה והם מגיעים באמצעות זרוע לנקודות שונות גם אם הן נמצאות באזורים צרים. כך שאם יש צורך לעבוד בגובה בצורה מורכבת המתקנים יהיו יעילים. יתרון נוסף הוא החוזק שלהם. הם עשויים מחומרים יציבים ועמידים בעלי תו תקן. ולכן הם נחשבים לבטיחותיים וחוסכים משאבים של כוח אדם, זמן וכסף.

 

סוגי מתקני הרמה

מתקני הרמה יכולים להתאים לבנייה בגובה על פי הצורך. ישנם מתקני הרמה המשמשים לשינוע סחורה במחסנים, פיגומים תומכים ויציבים, מנופים, עגורנים או במות הרמה.

למשל, במת הרמה מספריים חשמליים מאוד יעילה לבנייה בגובה במקום סגור או פתוח ויכולה לנוע על משטחים שונים אך היא פועלת באופן אנכי ולכן פחות יעילה לעקוף מכשולים.

לעומתה, לבמת הרמה מפרקית יש זרוע שבקצה שלה מחובר סל לנשיאת ציוד ועובדים המגיע למקומות מורכבים ביתר דיוק ומאפשר להגיע להישגים בבנייה לגובה.

 

הכשרה לבנייה בגובה

על מנת שיהיה ניתן להגיע להישגים בקצב העבודה בכל הקשור לבנייה בגובה, מחובתו של הקבלן להסמיך את העובדים שלו לעבודה בגובה.

על פי החוק רק אדם שעבר הכשרה מיוחדת יכול לעבוד בגובה. על מנת לפקח על כך יש למנות מנהל עבודה מקצועי שיסייע לשפר ולשמור על בטיחות העובדים באתרי הבניה.

בדומה לכך, מתקני הרמה מכל סוג צריכים להיות מופעלים רק על ידי אנשים מוסמכים שעברו הכשרה לכך. כלומר, רק עובד שקיבל הכשרה לעבודה בגובה יוכל לעבוד מתוך מתקן הרמה. לפיכך, הישגים בבנייה לא יכולים לבוא על חשבון הבטיחות של העובדים ובניגוד לחוקי ההכשרה לבנייה בגובה.

אולי תאהבו גם את

אינסטלטור עד הבית
פתיחת סתימה באמבטיה

סתימה באמבטיה יכולה להיות בעיה מטרידה אשר תפגע לכם בשגרה היום יומית ואף עלולה להוות סכנה בטיחותית ותברואתית. לא תמיד יהיה קל לפתוח סתימה באמבטיה

קראו עוד »
האם אפשר ליצור חשמל ממים?

יצירת חשמל כיום, מתאפשרת על ידי מגוון שיטות שונות ועשויה להיווצר תחת אמצעים טכנולוגיים מתאימים גם מתנועתה של הרוח, מהאנרגיה של השמש ואף מתנועת המים.

קראו עוד »