מה צריך לדעת בנוגע לניסור בטון

אחד הקולות המאופיינים ביותר עם אתרי הבניה השונים, בין אם אתרי בניה, אתרי שיפוץ וכו', הם אותם הקולות הצורמים הנשמעים כצווחה איומה.

תהיתם לעצמכם פעם מהם אותם קולות צורמים? אם כן, יש לנו תשובה עבורכם. ברובם המוחלט של המקרים מדובר על תהליך ניסור בטון שמתבצע באתר הבניה. והקולות האיומים? נובעים מהחיכוך בין כלי העבודה לבטון הקשה.

 

מהו תהליך של ניסור בטון?

תהליכי ניסור בטון, כשמן כן הם, נועדו על מנת לבצע חיתוכים בחלקי בטון שונים. הצורך בחיתוכים אלו יכול להתעורר מסיבות שונות, אך כולן כאחד נועדו על מנת לבצע שינוי פיזי בנראות של הבטון ובצורתו. בין כלל השימושים של תהליכי ניסור הבטון ניתן למנות מספר שימושים עיקריים.

  • ניסור בטון לצורך הרחבת פתח (יצירת פתח לדלת, הרחבת פתח חלון וכו').
  • ניסור בטון רצפה, תקרה וקירות.
  • ניסור חומות וגדרות בטון.
  • ניסור עמודי בטון.

 

כמו כן, מאחר שהבטון ידוע כחומר ברמת קושי גבוהה, יש צורך בכלי עבודה מיוחדים ועוצמתיים, הלוא הם כלי ניסור בטון. כלי עבודה אלו מאפשרים, על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים, לבצע תהליך ניסור בטון באופן מקצועי, אשר יהווה מענה איכותי על הצורך הנתון.

 

ניסור בטון וכלי העבודה הדרושים

כאמור, בכדי לבצע ניסור בטון באופן מקצועי יש לדעת כיצד לעבוד עם כלי העבודה המתאימים. אם כך, בשל העובדה כי קיימות דרכים רבות לביצוע ניסור בטון וכן קיימים שימושים רבים לשירותי ניסור הבטון, קיימים מספר כלי ניסור בטון גם כן.

  1. מסורי דיסק – מסורי דיסק הם למעשה מסורים מיוחדים בצורת דיסק, אשר לרוב מצופים יהלומים תעשיתיים ותפקידם לנסר בטון. מסורים אלו באים לידי שימוש בעיקר עבור ניסור משטחי בטון פשוטים.
  2. מקדחי בטון – מקדחי בטון הינם כלי עבודה לביצוע חורים ותעלות בבטון. השימוש בהם נעשה במגוון מקרים לרבות יצירת תעלות אוורור בבטון ויצירת פתחים לארובות.
  3. כבל יהלום – כבל יהלום נחשב כיום לכלי העבודה החזק ביותר כנגד ניסור בטון. כבל יהלום הוא למעשה מסור שרשרת ארוך מצופה יהלומים, והשימוש בו נעשה בדרך כלל עבור ניסור בטון מזוין.

 

יתרונות של תהליך ניסור בטון

תהליך ניסור בטון הוא תהליך בעל יתרונות רבים, אשר עיקרם המוחלט עוסק בדיוק ובעוצמה של תהליך זה. למעשה, בשל כלי העבודה האיכותיים והייחודיים, תהליך ניסור בטון מסוגל לבצע עיצוב וחיתוך בטון בקלות ובאסתטיות רבה. אם כן, היתרון של ניסור בטון הוא האסתטיקה, הדיוק והקלות בביצוע עבודות עם בטון.

 

כיצד מתבצע תהליך ניסור בטון איכותי?

תהליכי בטון איכותיים מחולקים ביסודם לשלושה שלבים עיקריים אשר מאפשרים ניסור יעיל ובטוח של הבטון.

  1. שלב ההכנה – השלב הראשון בתהליך ניסור הוא השלב החשוב ביותר. שלב זה כולל איסוף נתונים שונים אודות הצורך לביצוע ניסור הבטון כגון עובי הבטון, מיקום ניסור הבטון הרצוי, כמות הבטון העומדת בפני ניסור ועוד. שלב זה מהווה בסיס לכל תהליך הניסור, ועל כן ככל שיתבצע באופן איכותי יותר, כך גם תהליך הניסור יהיה איכותי יותר.
  2. שלב הביצוע – השלב השני הוא השלב העיקרי ביותר והוא כמובן שלב הניסור עצמו. שלב זה כאמור, מתבצע בהתאם להחלטות שנלקחו, ומתבצע בעזרת כלי עבודה שונים בהתאם לצורך הנוכחי.
  3. שלב הניקוי – השלב האחרון הוא שלב הניקוי. מאחר ותהליך ניסור בטון מותיר אחריו שאריות בטון הנחשבות לפסולת בנייה, יש לפנות את שאריות אלו למיכלי אשפה המיועדים לכך.

מנסר בטון

אולי תאהבו גם את

אינסטלטור עד הבית
פתיחת סתימה באמבטיה

סתימה באמבטיה יכולה להיות בעיה מטרידה אשר תפגע לכם בשגרה היום יומית ואף עלולה להוות סכנה בטיחותית ותברואתית. לא תמיד יהיה קל לפתוח סתימה באמבטיה

קראו עוד »
האם אפשר ליצור חשמל ממים?

יצירת חשמל כיום, מתאפשרת על ידי מגוון שיטות שונות ועשויה להיווצר תחת אמצעים טכנולוגיים מתאימים גם מתנועתה של הרוח, מהאנרגיה של השמש ואף מתנועת המים.

קראו עוד »